کد خبر: ۱۶۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 12
به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم و رضایتمندی مردم، سید حسن هاشمی در اخذ رای اعتماد مجلس مشکلی نخواهد داشت
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حسن هاشمی، نامزد پیشنهادی برای وزارت بهداشت کارنامه موفقی در دولت یازدهم دارد و با توجه به شناخت نمایندگان مجلس از او، مشکلی در گرفتن رأی اعتماد از مجلس ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود رضایی افزود: با توجه به شخصیت و عملکرد مناسب وزیر بهداشت بسیاری از نمایندگان مجلس نیز مانند رئیس جمهوری طرفدار او و خواهان تداوم حضورش در دولت دوازدهم هستند.

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم و رضایتمندی مردم، سید حسن هاشمی در اخذ رای اعتماد مجلس مشکلی نخواهد داشت.

رضایی افزود: البته برخی از افراد معرفی شده به مجلس به لحاظ کارکردی ضعیف و متمایل به ضعیف هستند یا ممکن است مجلس شناخت کافی نسبت به آنها نداشته باشد اما افراد شناخته شده و افرادی مانند وزیر بهداشت که برنامه و کارنامه مطلوبی دارند مجلس در دادن رأی اعتماد به آنها مشکلی ندارد.

علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز درباره رأی اعتماد مجلس به سید حسن هاشمی گفت: با توجه به پیشرفت های چشمگیر بخش بهداشت و درمان کشور، تلاش ها و اقدامات موثر دکتر هاشمی در ارتقای نظام سلامت غیرقابل انکار است.

وی افزود: سید حسن هاشمی از جمله وزرایی است که در حرفه خود از تخصص کافی برخوردار است و به حوزه بهداشت و درمان اشراف دارد و امیدواریم در چینش نیروها هم افرادی را به کار بگمارند که به عملیاتی شدن اهداف اعلام شده وزارت بهداشت(Ministry of Health) کمک کنند.

وی با اشاره به مهمترین اقدام وزیر بهداشت در دولت یازدهم گفت: مهمترین کار او اجرای کمک به اجرای بیمه همگانی و طرح تحول سلامت در کشور بود و باعث شد تا مردم از نگرانی خارج شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد ارزیابی خود از کابینه دوازدهم بیان کرد: بعضی از افراد در دولت یازدهم مسئولیت داشتند و خدمات آن ها برای مردم شناخته شده است و مجلس با دقت نظر بیشتری می تواند در مورد آن ها اظهار نظر کند، اما عده ای دیگر برای اولین بار است که به مجلس معرفی می شوند و از این رو لازم است تامل و تدبر بیشتری روی آن ها صورت گیرد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری هفته گذشته حسن هاشمی را به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دوازدهم به مجلس معرفی کرده است. هاشمی در دولت یازدهم وزیر بهداشت بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: