کد خبر: ۱۶۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 10
عضو کمیسیون بهداشت مجلس؛
حیدرعلی عابدی بیان کرد: از داوطلبان نخبه کنکور و رتبه های بالای این آزمون تقاضا دارم این رشته را به عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب کنند.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پرستاری یک رشته آکادمیک است، گفت: با توجه به وضعیت کشور، این رشته بازار کار تضمین شده ای دارد.

به گزارش شفاآنلاین، حیدرعلی عابدی تصریح کرد: بنابراین از داوطلبان نخبه کنکور و رتبه های بالای این آزمون تقاضا دارم این رشته را به عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب کنند.

وی یادآور شد: امروزه با توجه به پشتوانه ۱۰۰ سال آموزش آکادمیک و وجود ۱۹۰ دانشکده پرستاری در سراسر کشور پرستاری به یکی از رشته های مورد علاقه دانش آموزان و داوطلبان کنکور  تبدیل شده و روز به روز به طرفداران این رشته دانشگاهی افزوده می شود.

عابدی با اشاره به جذابیت های علمی رشته پرستاری، گفت: پرستاران می توانند پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های پرستاری یا رشته های دیگر ادامه تحصیل دهند یا به عنوان هیات علمی و پژوهشگر در نظام سلامت جذب شوند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته پرستاری دغدغه شغل ندارند و در بیمارستان ها به عنوان پرستار بالین در بخش های تخصصی مختلف می توانند فعالیت کنند یا در رشته های تخصصی پرستاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند، ادامه داد: امروزه رشته پرستاری پا به پای سایر علوم پزشکی تخصصی شده و پرستاران فارغ التحصیل پس از اخذ مدرک می توانند با شرکت در دوره های تخصصی در بخش های تخصصی و فوق تخصصی مانند آی سی یو، سی سی یو و بخش های پیوند اعضا مشغول به کار و از سویی در سطوح مختلف مدیریتی نظام سلامت فعالیت کنند.

عابدی با اشاره به اینکه میزان نیاز کشور به پرستاری(Nursing) در حال حاضر و سالهای آتی بسیار بالا است، گفت: داشتن فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان در داخل و خارج از کشور از دیگر جذابیت های رشته پرستاری برای جوانان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در سال های اخیر با ایجاد فرصت فعالیت برای پرستاران در سطح جامعه و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل باب جدیدی برای فعالیت پرستاران در جامعه ایجاد شده که می تواند برای بسیاری از جوانان جذاب و اقناع کننده باشد از این رو از تمامی دانش آموزانی که دارای رتبه بالا در کنکور و همچنین علاقه مند به خدمت در یک رشته علمی به همراه معنویت و جایگاه اجتماعی هستند توصیه می کنم پرستاری را به عنوان اولویت های اول خود در کنکور انتخاب کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: