کد خبر: ۱۶۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 09
مطالعاتی بر روی صدها نفر که بیش از یک سال یوگا انجام می‌دادند، انجام شد. دو سوم آن‌ها از گفتند که بعضی از دردهای ناحیه گردن و کمر به خاطر یوگا بهبود یافته است (اغلب درد کمر و گردن).
شفا آنلاین:  بسیاری از افراد یوگا را به عنوان عاملی برای بهبودی یک آسیب انجام می‌دهند؛ اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد این ورزش، برخی از بیماران را به درد و رنج‌های بیشتری دچار می‌سازد.


به گزارش شفا آنلاین:مطالعاتی بر روی صدها نفر که بیش از یک سال یوگا انجام می‌دادند، انجام شد. دو سوم آن‌ها از گفتند که بعضی از دردهای ناحیه گردن و کمر به خاطر یوگا بهبود یافته است (اغلب درد کمر و گردن).


از سوی دیگر 21 درصد اعلام کردند یوگا درد عضلای و مفصلی <Muscle and joint pain>آنها را بدتر کرده است و تقریبا 11 درصد بیان کردند که باعث ایجاد مشکلات جدیدی مثل درد در دست، مچ دست، آرنج یا شانه شده است.
بر اساس مطالعات انجام‌شده بین سال‌های 2001 تا 2014 مشخص شد حدود 30000 نفر در آمریکا به علت صدمات مرتبط با یوگا از جمله پیچ‌خوردگی مفاصل، کشیدگی‌های جدی عضلانی و حتی شکستگی به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند. این میزان در طول این سال‌ها افزایش یافته است.
حتی اگر خطر آسیب وجود داشته باشد، نباید افراد را از شرکت در یوگا منع کرد؛ زیرا مزایای بالقوه زیادی وجود دارد.
مطالعات نشان داده‌اند یوگا موجب کاهش فشار خون، کلسترول و ضربان قلب می‌شود. همچنین در بهبود افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب موثر است.
مطالعاتی روی 354 نفر که تمرین یوگا انجام می‌دادند، صورت گرفت. تقریبا همگی (87 درصد) گفتند که درد در حداقل یک ناحیه از بدن آنها در این یک سال وجود داشته است. حدود دو سوم اظهار کردند که درد آنها به دلیل یوگا بهبود یافته است؛ در حالی که یک پنجم بر این باور بودند که یوگا برخی از دردهایشان (اغلب در مچ یا دست) را بدتر کرده است.
درد در دست‌ها می‌تواند به علت وزن زیادی باشد که به دست‌ها در طی تمرینات وارد می‌شود.
نگرانی در مورد یوگا این است که برخی از حالات شامل دامنه شدیدی از حرکات در مفاصل است. این قبیل حرکات ممکن است برای یک نفر معقول باشد؛ در صورتی که برای نفر دیگر لزوما مناسب نیست.
محدوده حرکت از یک فرد به دیگر متفاوت است. اگر شما حرکاتی فراتر از آنچه در توان است انجام دهید، احتمالا صدمه جدی برای فرد یه وجود خواهد آمد. یوگا می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد و نکته مهم این است که افراد باید از انجام حرکات با دامنه شدید که در حد توان آنها نیست، دوری کنند.
بنابراین شناسایی مربی خوب و باتجربه در این زمینه بسیار مهم است و در ابتدا حرکات باید آرام و سبک باشد. سپید

HealthDay

برچسب ها: یوگا ، درد کمر ، گردن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: