کد خبر: ۱۶۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 09
کودکان تازه متولدشده در طول روز بیش از 18 ساعت می‌خوابند و زمان بیداری کودک نیز صرف شیر دادن، عوض کردن پوشک، بغل کردن او و غان و غون می‌شود.
شفا آنلاین:تمام‌وقت شما برای بچه است. به افرادی که تازه بچه‌دار شده‌اند تبریک می‌گوییم. با ورود بچه به زندگی برنامه زمانی کودکتان برنامه زمانی شما می‌شود. کودکان تازه متولدشده <Newborn babies>در طول روز بیش از 18 ساعت می‌خوابند و زمان بیداری کودک نیز صرف شیر دادن، عوض کردن پوشک، بغل کردن او و غان و غون می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: توصیه: پس از گذراندن هفته‌های پردردسر، چرت زدن‌های کودک طولانی‌تر می‌شوند و زمان چرت زدن‌های او نیز قابل پیش‌بینی می‌شوند. درنهایت نیز چنین وضعیتی شما را تبدیل به یک فرد حرفه‌ای درزمینه مدیریت زمانتان می‌کند.

عضو یک باشگاه جهانی شده‌اید. اسم این باشگاه جهانی باشگاه پدر و مادری است. پس از ورود بچه ناگهان دوستان زیادی پیدا می‌کنید. غریبه‌ها به شما لبخند می‌زنند. والدین شما دوست دارند که همیشه به شما سر بزند و نوه خود را ببینند. کارفرمای شما می‌خواهد بداند که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. از عضویت در این باشگاه جهانی و همراهان خود لذت ببرید.
 توصیه: عضویت در این باشگاه جهانی به شما کمک می‌کند که شیوه تربیت خوبی را برای فرزند خود اتخاذ کنید که متناسب با خانواده شما است.
رابطه شما تغیر می‌کند. وقتی‌که کودکی متولد می‌شود یک شخص دیگری وارد زندگی ما می‌شود که باید با او ارتباط برقرار کنیم و این به معنای وقت کمتر برای خودمان است. پویایی رابطه شما تغیر می‌کند و آن‌قدر شلوغ می‌شوید که صحبت کردن را فراموش می‌کنید. اگر یکی از والدین بیشتر توجه خود را معطوف به کودک کند والدین دیگر احساس بی‌اعتنایی می‌کند.
 توصیه: وقتی را برای همسرتان قرار دهید. یا با یکدیگر به بیرون بروید و اتفاقات زندگی خود را باهم در میان بگذارید.
یک برنامه زمانی شبانه جدید
ورود یک کودک جدید به معنای خواب خوب شبانه نادر است. نداشتن خواب خوب شبانه زیاد طول نمی‌کشد، اما تا وقتی‌که از بی‌قراری کودک شما کاسته نشود می‌توانید برنامه‌ای را تنظیم کنید و نوبتی از کودک خود مراقبت کنید.
 توصیه: در طول روز وقتی‌که کودک شما خواب است سعی نکنید که به وظایف خانه بپردازید، بلکه سعی کنید دراز بکشید و استراحت کنید.
ملاقات‌کننده‌های زیادی خواهید داشت. قطعا خانواده و دوستان می‌خواهند که کودک جدید شما را ببینند. اما مطمئن شوید که مهمان‌های شما بیمار نیستند و از آن‌ها بخواهید که پیش از بغل کردن کودک دست‌های خود را بشویند.
 توصیه: آیا احساس ستوه یا خستگی می‌کنید؟ می‌توانید به اطرافیان خود بگویید که یک‌زمان دیگر به شما سر بزنند. اکثر افراد چنین چیزی را درک می‌کنند.
صورت شما می‌تواند چیزهای عجیب‌وغریبی انجام دهد. کودکان از طریق تماشا و رابطه متقابل با محیط اطراف خود چیزهایی را یاد می‌گیرند. پس از تولد کودک سعی خواهید کرد که با صورت خود شکلک‌های احمقانه‌ای در بیاورید و کودک خود را تشویق به واکنش کنید. درنهایت خواهید دید که کودک شما شکلک‌های احمقانه شما را تقلید می‌کند.
 توصیه: لبخند بزنید، زبان خود را بیرون بیاورید و برای جلب‌توجه کودک صداهای خنده‌داری دربیاورید.
به کمک نیاز دارید. کودکان لذت زندگی هستند، اما آن‌ها توجه بسیار زیادی را از شما می‌گیرند. سعی نکنید که به‌تنهایی از عهده کودک خود برآیید. هم شما و هم همسرتان نیاز به این دارید که در طول روز استراحت کنید، به همین دلیل باید فرد دیگری باشد که در طول استراحت شما از کودک مراقبت کند. در این وقت استراحت خود می‌توانید برنامه تلویزیونی موردعلاقه خود را ببینید، کتاب بخوانید، پیاده‌روی کنید یا دوش بگیرید.
 توصیه: اگر بدون همسر زندگی می‌کنید، از دوست یا خانواده خود بخواهید تا در مراقبت از بچه به شما کمک کنند. همواره زمانی را برای خود اختصاص دهید تا تمدید قوا کنید.
کودکان به گفتگو نیاز دارند. وقتی‌که با کودک خود صحبت می‌کنید دو چیز رخ می‌دهد: کودک یاد می‌گیرد و شما پیوند بیشتری با کودک برقرار می‌کنید. هرچه بیشتر با کودک خود صحبت کنید این دو چیز بیشتر رخ می‌دهند.
 توصیه: صداهای کودک خود را تقلید کنید و منتظر باشید تا دیگر صداهایی را بیان دارد و شما تکرار کنید. چنین چیزی به گفتگو کردن کودک شما کمک می‌کند.
احساس گناه یک‌چیز نرمال است. به خود می‌گویید که یک والدین عالی خواهید بود. اما ممکن است که بعد از ورود بچه این احساس گناه در شما شکل بگیرید که نتوانسته‌اید خوب پدر و مادری کنید. این‌یک چیز طبیعی است و هر فردی دوست دارد که برای لحظه‌ای از کودک خود فاصله بگیرد و تنها باشد.
 توصیه: وقتی‌که کودک شما روی تخت خود خوابیده است، به دوست خود زنگ بزنید. به خودتان وقت و حق استراحت دهید.
به کتاب‌های کودکان علاقه‌مندمی شوید. اگر تا قبل از ورود بچه به کتاب‌های کودک علاقه‌ای نداشتید با ورود بچه به آن‌ها علاقه مند می‌شوید. این کتاب‌ها علاوه بر اینکه سرگرم‌کننده هستند ویژگی آموزشی نیز دارند. کودکان دوست دارند که این کتاب‌ها را برای آن‌ها بخوانید.
 توصیه: اگر کتاب‌های کودک را با صدای بلند بخوانید، کودک شما با کلمات جدید آشنا می‌شود.
شما نیز اشتباه می‌کنید شاید در یک جهان بی‌عیب نقص یک والدین بی‌عیب و نقص نیز وجود داشته باشند. در جهان واقعی، قاعده کلی این است که هر آنچه را که موثر است انجام دهید. اگر سن کودک شما دیگر برای پستانک مناسب نیست، اما استفاده از آن می‌تواند کودکتان را آرام کند از پستانک استفاده کنید.
 توصیه: وقتی‌که در مورد چیزی شک دارید با پزشک اطفال کودک خود صحبت کنید.
یک قاضی می‌شوید. همان‌طور که سن کودک شما بالاتر می‌رود شما نیز نقش یک میانجی یا داور را می‌گیرید. محدودیت‌هایی را باید وضع کنید و دعوای میان خواهر و برادر را برطرف کنید. انضباط چیزی نیست که به‌آسانی به کودک یاد دهید، اما بخشی از وظیفه شما است. و انضباط می‌تواند برای کودک شما سودمند باشد.
 توصیه: برای هر یک از کودکان خود به‌طور مجزا وقت بگذارید تا با این کار کودک شما فکر کند که احساس خاصی نسبت به او دارید و برایش باارزشید.
یک توالت مخصوص کودکان تهیه می‌کنید. چندین سال طول می‌کشد تا کودک شما دیگر خود را خیس نکند. می‌توانید با تهیه یک توالت مخصوص کودکان او را تشویق به استفاده از آن کنید. کودک شما نیز وقتی‌که شما به توالت می‌روید یاد می‌گیرد که باید برای دفع ادرار خود از توالت استفاده کند.
 توصیه: کودکان علاوه بر کلمات از اعمال شما نیز چیزهایی را یاد می‌گیرند.
عشق به کودک واقعی است. برای بعضی از والدین عشق به کودک آنی است، اما برای بعضی از والدین زمان می‌برد تا عشق به کودک در آن‌ها به وجود آید. یک روزی به کودک خود نگاه خواهید و چنان احساس عمیقی نسبت به او پیدا خواهید داشت که قبلانمی دانستید. اینکه که عشق شما به کودکتان چقدر بی‌نهایت است می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.
 توصیه: از وجود کودک خود لذت ببرید و با او یک رابطه همیشگی برقرار کنید.
کودک شما یک سرمایه است. یک خانواده در طبقه متوسط در 18 سال اول زندگی فرزند خود 225000 دلار صرف او می‌کند. این هزینه تنها برای فراهم آوردن غذا، پناه و دیگر احتیاج‌های اوست. این هزینه شامل بیمه سلامتی و دانشگاه فرزند نمی‌شود.
 توصیه: برنامه‌ریزی مالی خود برای کودکتان را از همان سنین پایین کودک آغاز کنید.
هر قدمی که برای کودک خود برمی‌دارید بیانگر موفقیت شما است و از اینکه کودک شما به اینجا رسیده است باید افتخار کنید. علاوه بر این، هر چه کودک شما بزرگ‌تر می‌شود دوست دارد که مستقل‌تر شود و نیاز کمتری به شما داشته باشد و این‌یک حقیقت تلخ است که باید بپذیرید.  سپید
WebMD
برچسب ها: تولد بچه ، کودک ، شیر دادن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: