کد خبر: ۱۶۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 07
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت اظهارکرد: ارتقای سلامت مردم فقط در مورد سلامت جسمی نیست و سلامت روحی و روانی را هم شامل می شود و امیدوارم همکاری های بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در دولت های آینده ادامه یابد و شاهد همکاری مجالس آینده نیز در این زمینه باشیم.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به افزایش وزن و چاقی در بین دانش آموزان از وزارت آموزش پروش می خواهم که درسال تحصیلی جدید در زمینه نظارت بر بوفه ها سختگیری بیشتری داشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین، سید حسن هاشمی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر آموزش و پرورش افزود: تفاهم نامه ای که امروز امضاء می شود پنجمین تفاهم نامه همکاری بین دو وزارت خانه در دولت یازدهم است .
وی درابتدای این نشست روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت و افزود: از همکاری و همراهی های خبرنگاران در طول 4 سال گذشته با دولت یازدهم سپاسگزارم.
وزیر بهداشت اضافه کرد: تفاهم نامه همکاری بین دستگاه های مختلف، همه جا امضا می شود اما اینکه شاهد اجرایی شدن 4 تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش پرورش در دولت یازدهم هستیم ، جای خرسندی دارد.
وی افزود: مهمترین دستاورد همکاری های بین این دو وزارتخانه، ارتقای بهداشت عمومی، دانش و سواد سلامت مردم و بهبود نظام خود مراقبتی است که حاصل همه این همکاری ها در این خلاصه می شود که انسان های سالمی داشته باشیم و مردم در دوران سالمندی و میانسالی کمتر بیمار شوند.
وزیر بهداشت ادامه داد: ارتقای سلامت مردم فقط در مورد سلامت جسمی(physical health) نیست و سلامت روحی و روانی را هم شامل می شود و امیدوارم همکاری های بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در دولت های آینده ادامه یابد و شاهد همکاری مجالس آینده نیز در این زمینه باشیم.
وی گفت: این یک اصل مسلم است که هیچ کشوری نمی تواند پیشرفت کند مگر اینکه مردم سالمی داشته باشد و هر جا برای سلامت مردم تلاش کنیم این سرمایه گذاری برای نسل های آینده است. 
وی با اشاره به تصویب درس نامه آموزش جامع سلامت گفت: این درس نامه، مراحل تصویب را می گذراند و هدف از آن این است که بتوانیم محفوظات مردم در حوزه سلامت را به توانمندی ایرانیان برای مراقبت از خودشان ارتقا دهیم.
وی گفت: امیدوارم نظام مراقبت های دانش آموزان نیز در دولت آینده اجرا شود. اجرای این برنامه، کار یک وزارتخانه نیست و به همکاری همه دولت و کلیت نظام را می طلبد.
هاشمی اضافه کرد: گرفتاری های زیادی در حوزه فرهنگ سلامت وجود دارد و حاصل این گرفتاری ها در بروز آسیب های اجتماعی و رفتاری در جامعه نمود پیدا می کند. همه باید واقعا مراقبت کنند و این وظیفه فقط متوجه دستگاه های فرهنگی نیست هرچند این دستگاه ها در صف مقدم هستند اما کل دولت ونظام اسلامی باید در این زمینه اهتمام کنند.
وی همچنین به اجرای طرح سفیر سلامت دانش آموزش اشاره کرد و گفت: تا کنون یک میلیون دانش آموز به عنوان سفیران سلامت در کشور آموزش دیده اند که حتی اگر نتوانند در بین خانواده و اطرافیانشان موثر باشند همین که خودشان اصول بهداشتی را بیاموزند و ملکه ذهنشان شود کار ارزشمندی است.
وزیر بهداشت با اشاره به تفاهم نامه ای که امروز امضا شد، گفت: برخی دانش آموزان دچار بیماری های صعب العلاج مانند سرطان هستند و به نیاز به کمک روحی و معنوی دارند و ممکن است از برنامه درسی خود عقب بمانند. با اجرای این تفاهم نامه همین که بتوانیم اضطراب این دانش آموزان را کاهش دهیم و در طول بستری در بیمارستان، آموزش آنها تداوم یابد، کار بزرگی انجام داده ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: