به گزارش شفا آنلاین،ابراهیم بایسلامی در نشست مطبوعاتی همایش تخصصی ساماندهی و آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری پزشکی تأمین اجتماعی اظهار داشت: جذب گردشگر در حوزه گردشگری پزشکی وابسته به چند مؤلفه است از جمله اولین محرک قیمت است، دوم کیفیت درمان، سوم دسترسی به خدمات درمانی، چهارم زمان انتظار است، پنجم پیشنهادات خاص است که غیرممکنها ممکن شود مثلاً انجام جراحیهای پیچیده، و ششم ارائه بستهای متفاوت در حوزه گردشگری سلامت؛ یعنی بیمار بههمراه درمان در ایران به شهرهای مورد علاقه خود نیز سفر کنند.
مدیرعامل هلدینگ گردشگری هگتا(Tourism of Hegta) ادامه داد: مثلاً در زمینه "قیمت"؛ باعث شده است تا بیماران کشورهای پیشرفته دنیا برای درمان به ایران بیایند.
سلامی توضیح داد: ما شاهد قیمتهای ارزانتر جراحی نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته همچون کانادا، فرانسه و سوئد هستیم، مثلاً هزینه جراحی قلب که در این کشورها معادل 35 هزار دلار است در ایران گرانترین جراحی قلب 15 هزار دلار است، همینطور در درمان و جراحیهای دیگر نیز هزینههای بخش سلامت ایران بسیار پایینتر است و این باعث انگیزه بیماران خارجی جهت درمان در ایران شده است.
هلدینگ گردشگری سازمان تأمین اجتماعی با بهرهگیری از ظرفیتهای پزشکی و بیمارستانی کشور در گام نخست با مشارکت 17 بیمارستان ملکی سازمان تأمین اجتماعی در 15 استان کشور و با ظرفیت 200 پزشک متخصص و همچنین با همکاری 5 بیمارستان خصوصی و 40 پزشک فوقتخصص متبحر بخش خصوصی نسبت به ساماندهی و توسعه گردشگری پزشکی با محوریت برنامهریزی و مدیریت توسط شرکت بین المللی تأمین اقدام کرده است.