کد خبر: ۱۶۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 06
باید با استفاده از ظرفیت صادرات تجهیزات پزشکی شرایط ارزآوری در کشور را مهیا کرد تا در زمینه‌های دیگر بتوان سرمایه گذاری مناسبی را انجام داد

شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، صادرات تجهیزات پزشکی را مشروط به ارتقای کیفیت این محصولات دانست.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی نماینده مجلس درباره تلاش سازمان غذا و دارو برای افزایش 10 درصدی صادرات تجهیزات پزشکی، افزود: بدون شک این ظرفیت در کشور ما وجود دارد که با استفاده از تکنولوژی و دانش خود بتوان تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) را تولید و آن را به کشورهای دیگر صادر کرد. 

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و می‌اندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه کارخانه‌های تجهیزات پزشکی زیادی در کشور تولید دارد که می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت در جهت صادرات تجهیزات پزشکی در حوزه‌های مختلف به ویژه تجهیزات توانبخشی استفاده کرد. 

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید در مسیر صادرات تجهیزات پزشکی، توجه به بازار رقابت در این حوزه را مورد تاکید قرار داد زیرا کشور ما پایه و قاعده درآمدی‌اش بر اساس توسعه صادرات نیست لذا اغلب در نیمه راه نمی‌توان موفق عمل کرد. 

وی یادآور شد: وزارت بهداشت باید به همراه سازمان غذا و دارو بازنگری در فرآیند صادرات تجهیزات پزشکی انجام داد و مسیری را ترسیم کرد تا به کمک سایر دستگاه‌های مربوطه، شاهد افزایش 10درصدی صادرات این کالا‌ها بود. 

هاشمی تاکید کرد: طی چند سال اخیر وزارت بهداشت (Ministry of Health) توانسته در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی گام‌های موثری بردارد و باید از این شرایط به نفع خود استفاده کرد و به دنبال صادرات بیشتر بود البته در این میان شرط موفقیت آن نیز ارتقای کیفیت کالا‌ها اصل مهمی به شمار می‌رود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید با استفاده از ظرفیت صادرات تجهیزات پزشکی شرایط ارزآوری در کشور را مهیا کرد تا در زمینه‌های دیگر بتوان سرمایه گذاری مناسبی را انجام داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: