کد خبر: ۱۶۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 05
رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد
رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سالانه 30 هزار نفر در کشور دچار معلولیت می شوند که 12 تا 13 هزار نفر از این تعداد بر اثر تصادفات رانندگی و جاده‌ای معلول می‌شوند.

شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از تدوین «آیین نامه مشاوره ژنتیک» خبر داد و گفت: سالانه 30 هزار نفر در کشور دچار معلولیت می‌شوند که در این میان حدود 40 درصد معلولیت‌ها ناشی از عوامل ژنتیکی است.

به گزارش شفاآنلاین،فریدبراتی سده ضمن تاکید بر ضرورت مشاوره‌های ژنتیک در راستای جلوگیری از معلولیت زایی در کشور گفت: بخشی از معلولیت های کشور ناشی از اختلالات ژنیتکی است؛ از همین رو براساس قانون برنامه ششم توسعه با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، «آیین نامه مشاوره ژنتیک» در حال تدوین و ارائه به هیات دولت است.

وی با تاکید برآنکه با اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و بارداری برای زوج های جوان و با اولویت زوج‌هایی که در خانواده آنها معلولیت وجود دارد، از بروز درصد زیادی از معلولیت‌ها پیشگیری خواهد شد ادامه داد: سال  گذشته با ارائه مشاوره‌های قبل از بارداری و همچنین ارائه خدمات تخصصی به مادران باردار در معرض خطر از تولد 900 نوزاد معلول جلوگیری شد.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: سالانه 30 هزار نفر در کشور دچار معلولیت می شوند که 12 تا 13 هزار نفر از این تعداد بر اثر تصادفات رانندگی و جاده‌ای معلول می‌شوند.

به گفته براتی، حدود 40 درصد معلولیت ها در کشور ناشی از عوامل ژنتیک است.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح های غربالگری (Screening)توسط بهزیستی نیز گفت: سال گذشته سه میلیون و 200 هزار کودک تا سن 6 سال از نظر بینایی، اختلالات بینایی، عیوب انکساری چشم و  تنبلی چشم توسط بهزیستی غربالگری شدند؛این درحالیست که  200 هزار نوزاد تازه متولد شده و کودکان 3 تا 5 سال نیز در سال گذشته توسط بهزیستی مورد ارزیابی شنوایی قرار گرفتند.

به گفته رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، سال گذشته یک میلیون نفر از خدمات مشاوره ای مراکز مشاوره بهزیستی بهره مند شده‌اند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: