کد خبر: ۱۶۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 05
افرادی که سابقه ابتلا به این نوع سرطان را در خویشاوندان درجه یک دارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا هستند. البته علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی و نوع رژیم غذایی نیز بر سرطان پروستات تاثیر‌گذار است
شفا آنلاین>سلامت>محققین می گویند گرچه مهم‌ترین علت ابتلا به سرطان پروستات، ژنتیک است اما مصرف غذاهای دریایی و مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد حال آنکه مصرف غذاهای چرب موجب افزایش احتمال ابتلا به این بیماری می شود.

به گزارش شفا آنلاین، افرادی که سابقه ابتلا به این نوع سرطان را در خویشاوندان درجه یک دارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا هستند. البته علاوه بر عوامل ژنتیکی(Genetics)، عوامل محیطی و نوع رژیم غذایی نیز بر سرطان پروستات تاثیر‌گذار است.

رژیم غذایی پرچرب در ابتلا به سرطان پروستات تاثیر‌گذار است و در کشورهایی مانند آمریکا که رژیم غذایی چرب رایج است، سرطان پروستات(Prostate Cancer) نیز بیشتر شایع است.

رژیم غذایی دریایی و مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان مانند گوجه و سبزی نیز شانس ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات، توصیه می‌شود. افرادی که سابقه ابتلای خانوادگی دارند پس از 40 سالگی، آزمایش سالانه تشخیص پروستات (PSA)‌ را انجام دهند.

سرطان پروستات درمان قطعی دارد و در صورتی که به موقع تشخیص داده شود می‌توان آن را به‌خوبی درمان کرد و فرد بیمار نیز عمر طبیعی خود را پس از درمان سپری خواهد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: