کد خبر: ۱۶۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 02
انتظار داریم مسئولان و متولیان امر بیماری ام اس را در گروه بیماری های خاص قرار دهند تا مبتلایان از امکانات و شرایط بیماری های خاص برخوردار شوند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن بیماران ام اس گفت: انتظار داریم مسئولان و متولیان امر بیماری ام اس را در گروه بیماری های خاص قرار دهند تا مبتلایان از امکانات و شرایط بیماری های خاص برخوردار شوند.

به گزارش شفا آنلاین،محمدعلی صحرائیان روز چهارشنبه در همایش ملی انجمن ام اس در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل با اشاره به اینکه درمان این بیماری سخت هزینه زیادی دارد، افزود: این اقدام هم از لحاظ تامین هزینه های درمان و هم از لحاظ روحی و روانی کمک زیادی به مبتلایان خواهد کرد.

وی آمار مبتلایان به بیماری ام اس(Ms) در کشور را 60 هزار نفر اعلام کرد و گفت: شیوع این بیماری در ایران نسبت به کشورهای منطقه بیشتر اما نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است.

وی با اشاره به اینکه برای نتیجه گرفتن بهتر در معالجه این بیماری باید فاصله پزشک با بیمار کم شود، اظهار کرد: لازم است مهارت های ارتباطی به بیماران مبتلا به ام - اس(Ms) انتقال داده شود چرا که مهمترین مسئله در ویزیت این بیماران علاوه بر نیاز درمانی حمایت های روحی و عاطفی از آنهاست.

دکتر صحرائیان دادن آگاهی های لازم به بیماران، شناساندن و معرفی این بیماری در جامعه، کمک های روحی و عاطفی به بیماران، برگزاری کلاس های مشاوره و آموزش به بیماران و خانواده های آنان را از جمله اقدامات انجمن های ام - اس در کشور برشمرد.

بیماری ام اس یک بیماری مغزی است که بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند ، عوارض مهم آن تخریب موقتی غلاف عصبی در ناحیه خاصی از مغز است که می تواند عملکرد آن ناحیه از مغز را به طور گذرا مختل کند علت این تخریب گذرا احتمالا ایجاد التهاب در آن ناحیه است و با فروکش کردن التهاب و بازسازی غلاف عصبی، کارکرد مغزی دوباره احیا می شود.

بیماری ام اس به صرت ضعف اندام ها، اختلال بینایی، سرگیجه و عدم تعادل و اختلالات حسی شدید بروز می کند.

این علایم در هر بیماری مغز و اعصاب ممکن است وجود داشته باشد ولی دو نکته اصلی در بیماری ام اس وجود دارد اول اینکه در بیشتر مواقع به صورت حمله ای است و گاهی عود می کند و گاهی در حالت خاموش است دوم اینکه دست کم طول مدت علایم بیماری کمتر از 24 ساعت نیست و به ندرت طول مدت بیماری به بیش از یک ماه می رسد.
 


برچسب ها: بیماری ، ام اس ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: