کد خبر: ۱۶۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 02
ایران از نظر پیوند عضو از مرگ مغزی در منطقه مدیترانه شرقی که 21 کشور در آن حضور دارند، رتبه اول را دارد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر پیوند عضو از مرگ مغزی در منطقه مدیترانه شرقی که 21 کشور در آن حضور دارند، رتبه اول را دارد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد کاظمینی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از بیمارستان های برتر در درمان سکته های قلبی و مغزی افزود: مهمترین پیوندی که از فرد زنده انجام می شود، پیوند کلیه است و در سال های اخیر به طور مداوم از میزان این پیوند از فرد زنده در کشور کاهش یافته و بر میزان پیوند از مرگ مغزی افزوده شده است.

وی گفت: سال گذشته 870 پیوند از مرگ مغزی(Brain death) در کشور ثبت شده و به موازات افزایش پیوند کلیه از مرگ مغزی، سایر پیوندها شامل پیوند کبد، قلب، قرنیه نیز در کشور رو به افزایش است.

کاظمینی افزود: تاکنون 45 هزار پیوند کلیه(Kidney transplant)، پنج هزار پیوند کبد و 950 پیوند قلب در کشور انجام شده است و در مورد پیوند کلیه اکنون 50 درصد پیوندها از افراد دچار مرگ مغزی انجام می شود و تعداد پیوند کبد نیز به عدد قابل توجه 600 پیوند در سال رسیده است و از نظر پیوند کبد نیز رتبه دوم را در منطقه مدیترانه شرقی داریم.

وی ادامه داد: همزمان تعدد پیوند قلب نیز در کشور رو به افزایش است و سال 95 حدود 119 پیوند قلب در کشور انجام شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت گفت: بیمارستان های امام خمینی(ره)، بیمارستان مسیح دانشوری، بیمارستان شریعتی تهران و بیمارستان قلب شهید رجایی، بیمارستان های موفق و پیشرو در زمینه پیوند قلب در کشور هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: