کد خبر: ۱۶۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 02
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت تاکید کرد: طرح تحول سلامت در راستای تحقق وعده‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اجرا شد. بنابراین حتما باید ادامه داشته باشد و مردم به ویژه ساکنین مناطق محروم، مرزی، روستاها و حاشیه شهرها بتوانند دسترسی عادلانه‌ای به خدمات حوزه سلامت داشته باشند.

شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت ضمن تقدیر از همکاری‌های مسئولان استانی و محلی در تکمیل و تجهیز بیمارستان الغدیر ابهر، از این اقدام به عنوانی نوعی امر خیر یاد کرد و گفت: امیدوارم همکاران ما یعنی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بتوانند وسیله رفاه و آسایش بیشتر مردم را فراهم کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در آیین بهره‌برداری از بیمارستان الغدیر ابهر، گفت: کار ما در این بیمارستان تازه آغاز شده و امیدوارم که همکاران ما در این بیمارستان بتوانند با علم، مهارت، عشق و محبت، نیازهای مردم و نیازمندان را پاسخ دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدوارم دولت بتواند در جهت استقرار عدالت بیشتر که مهم‌ترین آرزوی امام راحل، شهدا، مقام معظم رهبری و بنیانگذاران انقلاب اسلامی است، تلاش کند و موفق باشد.

هاشمی اضافه کرد: آرزوی دیرینه ما ایرانیان، برخورداری از امکانات و فرصت‌های برابر برای همه افراد در تمام حوزه‌ها به ویژه خدمات است.

وزیر بهداشت(minister of health) با گرامیداشت یاد شهدا، گفت: همه ما مدیون رشادت‌ها و شجاعت‌های آنها هستیم و امیدوارم تمام افرادی که در مسیر راه‌اندازی این بیمارستان تلاش کردند و موجب صدقه جاری برای خودشان شدند، موفق باشند.

وزیر بهداشت در پایان ضمن تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهرستان ابهر به دلیل نام گذاری یکی از بلوارهای این شهر به نام «پرستار»، یادآور شد: در دولت یازدهم اقدامات بسیار زیادی در حوزه سلامت کشور و از جمله زنجان انجام شد و امیدوارم که تلاش‌ها برای رفع مشکلات در دولت آینده مضاعف شود.

مردم از خدمات حوزه سلامت در دولت یازدهم، رضایت دارند

رونمایی از سند درمان کشور تا یک ماه آینده

 هاشمی همچنین در حاشیه افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به طرح تحول سلامت و عملکرد خودتان می‌دهید، گفت: رضایتمندی مردم بسیار مهم است و آنها از خدمات حوزه سلامت در دولت یازدهم رضایت دارند و بیش از آنچه لیاقت‌مان بوده، به ما لطف داشتند و اشکالات ما را کمتر می‌بینند.

هاشمی اظهار داشت: مردم دیده اند که همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی تلاش می‌کنند که مشکلات برطرف شود و در واقع کشور به کارگاه سازندگی حوزه سلامت تبدیل شده و مردم احساس می کنند که به فکر آنها هستیم و به دنبال حاشیه نیستیم، بنابراین نسبتا راضی هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نمی‌توان قضاوت صحیحی از طرح تحول سلامت در یک دوره چهار ساله داشت، افزود: بسیاری از اقدامات اساسی برای کاهش بیماری ها در کشور، ارتقای دانش سلامت مردم و التزام دستگاه های اجرایی به پیوست سلامت باید انجام شود.

هاشمی تاکید کرد: طرح تحول سلامت در راستای تحقق وعده‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اجرا شد. بنابراین حتما باید ادامه داشته باشد و مردم به ویژه ساکنین مناطق محروم، مرزی، روستاها و حاشیه شهرها بتوانند دسترسی عادلانه‌ای به خدمات حوزه سلامت داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اولویت ماندن سلامت در دولت دوازدهم، گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی مانند گذشته، همچنان از حوزه سلامت حمایت کند و به تدریج به نظام سلامت کارآمدی که حق مردم است، دست یابیم.

هاشمی در خصوص وضعیت کمبود تخت‌های بیمارستانی در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ۷۰ هزار تخت بیمارستانی کمبود داریم. البته بخشی از آن باید توسط بخش خصوصی تامین شود.

وزیر بهداشت از تدوین و رونمایی از سند درمان کشور تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در این سند مشخص شده که تا سال ۱۴۰۴ چه تعداد تخت دولتی و خصوصی به تفکیک استان و شهرستان نیاز داریم و امیدواریم که با اجرای آن شاهد حل مشکلات درمانی در کشور باشیم.

هاشمی تصریح کرد: بخش خصوصی به تدریج برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت اعتماد می‌کند و لازم است که دولت گام‌هایی را برای علاقه‌مندی و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت بردارد. البته مقدمات آن فراهم شده و امیدواریم که تصمیمات شجاعانه‌ای در این خصوص گرفته شود و نگاه جزمی که در حوزه بهداشت برای ارائه خدمات توسط دولت وجود داشته، منطقی شود تا مردم و بیمه‌ها قدرت انتخاب داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: