کد خبر: ۱۶۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 01
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد:
علی اکبر سیاری با تاکید بر اهمیت شیردهی مادران گفت: تغذیه با شیر مادر از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلب و عروق، سرطان، دیابت و بیماری های تنفسی تا حد 70 درصد جلوگیری می کند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهمیت شیردهی مادران گفت: محیط کار و تحصیل باید برای شیردهی مادران مناسب باشد.

به گزارش شفاآنلاین،علی اکبر سیاری روز سه شنبه در همایش روز جهانی تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: مادران از زمان آغاز بارداری باید در هشت نوبت تحت مراقبت قرار بگیرند.
وی افزود: آموزش به مادران در سطح کشور برای شیردهی بسیار مهم لست و معاونت بهداشت کارگاه های آموزش را در این زمینه برگزار می کند.
سیاری در این همایش در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تحقیقات دوره ای برای بررسی قوانین و مقررات نیز انجام می دهیم تا ببینیم سیاست های اجرا شده تا چه حد به اهداف خود رسیده اند.
این متخصص گوارش کودکان با تاکید بر اهمیت شیردهی مادران گفت: تغذیه با شیر مادر از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلب و عروق، سرطان، دیابت و بیماری های تنفسی تا حد 70 درصد جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: برای ترویج شیردهی مادران دو نکته مهم است؛ اول اینکه در ساعت اول به دنیا آمدن نوزاد شیردهی آغاز شود و دومین نکته این که محیط تحصیل و محل کار مادران باید برای شیردهی مادران مناسب باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروزه نمی توان مادران را از تحصیل و کار باز داشت؛ ولی باید محیط برای شیردهی مناسب باشد تا شیردهی مادران ترویج شود.

** برنامه ملی تغذیه با شیر مادر بر سه اصل استوار است 
عضو کمیته کشوری شیر مادر نیز در این همایش گفت: برنامه ملی تغذیه با شیر مادر بر اساس منشور اوتاوا (1986) بر سه اصل استوار است.
ناصر کلانتری ادامه داد: در این برنامه ملی ترویج شیردهی مادران(Breast feeding mothers) اصل اول است و همه پزشکان، پرستاران و کادر درمان باید خدمات آموزشی را در این زمینه به مادران ارائه دهند.
وی گفت: حمایت از شیردهی مادران دومین اصل است و باید این سوال را پرسید که آیا حق شیردهی را برای مادران و نوزادان محترم دانسته ایم و اگر خیر باید محیط های شهری و اداری از این امر حمایت کنند.
کلانتری یادآور شد: حفاظت از شیردهی مادران نیز اصل دیگر این برنامه است و جامعه باید از محیط سلامت شیردهی حفاظت کند.
وی در پایان تصریح کرد: اگر شیردهی مادر تداوم پیدا کند و ثبات آن به تجلی برسد وضعیت سلامت جامعه به شکل محسوس ارتقا می یابد.
همایش یک روزه روز جهانی شیردهی مادران به مناسبت هفته جهانی شیر مادر (1 تا 7 اوت/ 10 تا 16 مرداد) با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، کمیته کشوری شیر مادر، نماینده یونیسف در ایران و مدیر کل سلامت شهرداری تهران در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: