کد خبر: ۱۶۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 01
رئیس شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد؛
دکتر اسماعیل ایدنی اظهار داشت: در این سند راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای مسائل مختلفی از جمله اولویت منافع بیمار رعایت انصاف و بی طرفی در برخورد با بیمار و پزشک و سایر مسائل اخلاقی مورد تاکید قرار گرفته است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس شواری عالی نظام پزشکی گفت: تخطی جامعه پزشکی از سند راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای با مجازات هایی همراه خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین ، دکتر اسماعیل ایدنی روز سه شنبه در نشست خبری رونمایی از راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای اعضای سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این سند راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای مسائل مختلفی از جمله اولویت منافع بیمار رعایت انصاف و بی طرفی در برخورد با بیمار و پزشک و سایر مسائل اخلاقی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با عنوان این مطلب که تاکنون کد های اخلاقی در زمینه پرداختن به حرفه پزشکی که لازم است آموزش داده شود و اجرایی شود مغفول مانده بود.

ایدنی همچنین به موضوع تعارضات بین رشته ای در رشته پزشکی اشاره کرد و گفت: در این سند راهنمایی عمومی اخلاق حرفه ای اعضای سازمان نظام پزشکی (Medical Council)به این موضوع نیز پرداخته شده است.

رئیس شواری عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه شاغلین حرفه پزشکی ملزم به رعایت و اجرای راهنمایی عمومی اخلاق حرفه ای هستند، تصریح کرد: تخطی از این سند با مجازات هایی برای جامعه پزشکی چه در بخش دولتی و چه غیردولتی همراه خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: