کد خبر: ۱۶۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 30
سلول‌هایی به نام Tr1 در سیستم ایمنی وجود دارند که پاسخ ایمنی شامل التهاب و آسیب به بافت را سرکوب می‌کنند؛ ولی اطلاعات اندکی در مورد نحوه عملکرد و رشد و تکثیر این سلول‌ها وجود دارد.
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات محققان دانشگاه کورنل آمریکا نشان می‌دهد درمان آلرژی(Allergy) و عفونت با استفاده از سلول‌های ایمنی موثرتر است.

به گزارش شفا آنلاین،سلول‌هایی به نام Tr1 در سیستم ایمنی وجود دارند که پاسخ ایمنی شامل التهاب و آسیب به بافت را سرکوب می‌کنند؛ ولی اطلاعات اندکی در مورد نحوه عملکرد و رشد و تکثیر این سلول‌ها وجود دارد.

مطالعات اخیر محققان دانشگاه کورنل نشان می‌دهد آنزیمی به نام ITK نقش مهمی در رشد سلول‌های Tr1 دارد. با استفاده از این آنزیم می‌توان سلول‌های Tr1 را به گونه‌ای دستکاری کرد که قادر به درمان آلرژی(Allergy) یا عفونت‌های باکتریایی و ویروسی باشند. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد رشد این سلول‌ها و چگونگی انتقال پیام‌ از طریق آنان در دسترس باشد، امکان استفاده موثر از آنان در رویکردهای درمانی بیشتر است.

محققان برای درمان آلرژی بیمار را به مدت چند ماه در معرض دوز بالای انواع آلرژن قرار می‌دهند. آلرژی به دلیل پاسخ بیش از اندازه سیستم ایمنی به مواد آلرژن بوجود می‌آید. در این هنگام سلول های Tr1 سیستم ایمنی را سرکوب می کنند و التهاب فروکش می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد یافته جدید می‌تواند منجر به تولید سلول‌‌های Tr1 بیشتری شود.

از طرفی برای درمان انواع عفونت، محققان سعی می‌کنند تعداد سلول‌های Tr1 را کاهش دهند. مطالعات حیوانی محققان کورنل نشان می‌دهد ‌زمانی که بدن موش در حال مقابله با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی یا تومور است، تعداد سلول های Tr1 افزایش می‌یابد. با کاهش روند رشد و فعالیت سلول‌های Tr1 می‌توان واکنش سیستم ایمنی را سرکوب کرد که در این صورت روند بهبود بسیار سریع‌تر خواهد بود.

امید می‌رود این روش درمان موثری برای عفونت و آلرژی دراختیار محققان قرار دهد.
برچسب ها: آلرژی ، سلامت ، سیستم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: