کد خبر: ۱۶۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 30
چاقی و دیابت در بروز برخی بیماری ها از جمله قلبی و ریوی، فشارخون، برخی سرطان ها و افسردگی نقش موثر دارد.
شفا آنلاین>سلامت>دبیرعلمی سمینار تازه های چاقی و دیابت به افزایش چاقی و دیابت اشاره کرد و گفت: حدود 40 درصد مرگ و میر بزرگسالان در ایران به چاقی و دیابت مرتبط است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر احمد رضا سروش روز یکشنبه در نشست خبری سمینار 2 روزه تازه های چاقی و دیابت در بیمارستان شریعتی تهران اظهار کرد: چاقی و دیابت در بروز برخی بیماری ها از جمله قلبی و ریوی، فشارخون، برخی سرطان ها و افسردگی نقش موثر دارد.

وی برلزوم برنامه های پیشگیری و درمان چاقی و دیابت(Diabetes) در کشور تاکید کرد و گفت: اگر فکر اساسی در این زمینه صورت نگیرد با عواقب خیلی بدی دچار خواهیم شد.
وی به وجود اضافه وزن در کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: 16 درصد کودکان و 42 درصد نوجوانان اضافه وزن دارند.

سروش با اشاره به اینکه زنان ایرانی چاق تر هستند، گفت : 30 درصد زنان و 15 درصد مردان اضافه وزن دارند.

500 هزار ایرانی نیاز به جراحی چاقی دارند
وی اظهار کرد: طبق آمار منتشره 500 هزار ایرانی نیاز به عمل جراحی چاقی دارند. عمل جراحی چاقی(Obesity) پس از تغییر شیوه زندگی، افزایش فعالیت بدنی و دارو درمانی توصیه می شود و عمل جراحی آخرین راهکار در این زمینه است.

سروش با اشاره به اینکه در دهه اخیر استقبال از عمل جراحی در کشور بیشتر شده است، گفت: طبق آخرین امار سالانه بیش از 7 هزار عمل جراحی چاقی در کشور انجام می شود.

تعطیلات نوروز در چاقی افراد تاثیر دارد
رییس بیمارستان شریعتی تهران به انجام مطالعه ای در این بیمارستان در مورد اثرات تعطیلات نوروز بر وزن افراد، اظهار کرد: این مطالعه نشان داده است که تعطیلات نوروز بر چاقی افراد تاثیر داترد و باعث چاقی افراد می شود.

سروش اضافه کرد که برای تغییر این روند نیاز به کارهای فرهنگی است تا افراد تشویق به مناسب غذا خوردن شوند تا براثر زیاده خوری دچار چاقی نشوند.

وی ادامه داد: فرهنگی که همه چیز آن حول محور خوردن باشد، ماحصل آن افزایش اضافه وزن و چاقی در جامعه می شود که برای تغییر فرهنگ نیاز به تغییرات عمیق اجتماعی، افزایش آگاهی و استفاده از درمان های جدید است .

سروش بر لزوم تحرک بدنی در مردم تاکید کرد و از آنان تقاضا کرد که تحرک بدنی به اندذازه لازم داشته و غذاهای سالم و به اندازه مصرف کنند تا دچار چاقی نشوند.

رییس بیمارستان شریعتی تهران، گفت: هرچند جراحی ها ایمن و با مرگ و میر پایینی انجام می شود اما باز هم تغییراتی در ساختار بدن ایجاد می کند. اگر افراد بتوانند با روش های غیرجراحی وزن خودشان را در حدی مطلوب نگهدارد خیلی بهتر است.

وی،درمان های دارویی و عمل جراحی چاقی را گران قیمت اعلام کرد و گفت: درمان جراحی 10 تا 30 میلیون تومان هزینه دارد که هرکسی توان پرداخت این هزینه را ندارد .

سمینار تازه های چاقی و دیابت روزهای 21 و 22 مرداد ماه برگزار می شود و دلایل چاقی، وضعیت این بیماری در کشور، جدیدترین برنامه ریزی درمانی چاقی و برنامه ریزی مناسب برای پیشگیری از آن از محورهای مهم این سمینار است.

مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف ارائه دانش روز آمد در جنبه های مختلف پیشگیری و درمان چاقی، فراهم ساختن زمینه ارتباط متخصصین و پژوهشگران رشته های مختلف مرتبط با چاقی و تبادل اطلاعات آنان در این حوزه، ارائه روش های کارآمد و جدید و پیشگیری و درمان چاقی، آگاهی دست اندرکاران نظام سلامت از اهمیت چاقی و عوارض آن اقدام به برگزاری سمینار دو روزه تازه های چاقی کرده است.
برچسب ها: بزرگسالان ، دیابت ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: