کد خبر: ۱۶۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 30
درگذشته حدود 10 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه استفاده می کردند، اما در دولت یازدهم 11 میلیون نفر دیگر از این خدمات بهره مند شدند و امکانات حوزه بهداشت و درمان رایگان دراختیار روستاییان قرار گرفت.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، 50 هزار تخت بیمارستانی تعویض و نوسازی شد.

به گزارش شفا آنلاین،سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در آئین افتتاح سامانه نظام ارجاع الکترونیک سلامت در علی آبادکتول از توابع گلستان افزود: درگذشته حدود 10 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه استفاده می کردند، اما در دولت یازدهم 11 میلیون نفر دیگر از این خدمات بهره مند شدند و امکانات حوزه بهداشت و درمان رایگان دراختیار روستاییان قرار گرفت.

وی؛ از تربیت حدود 12 هزار متخصص در دانشگاه های علوم پزشکی نیز خبر داد و گفت: در چهار سال دولت یازدهم 6 هزار خانه و مرکز بهداشت(Health) نوسازی و 18 هزار خانه و مرکز بهداشت تجهیز شد.

وزیر بهداشت افزود: در دولت یازدهم 2 هزارو 500 مرکز جامع سلامت به بهره برداری رسید و 50 هزار نفر مراقب سلامت و کارشناس جذب شدند.قاضی زاده هاشمی به نظام ارجاع الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به تامین زیرساخت ها در حوزه فناوری اطلاعات، آی تی و رایانه بود که اینک فراهم و طرح در حال اجرایی شدن است.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های کاری وزارت بهداشت و درمان اجرای نظام ارجاع در کل کشور طی سال جاری است.

به گفته وی؛ نظام ارجاع هزینه های درمان از سوی دولت ، بیمه ها و خانواده ها را کاهش می دهد و از سوی دیگر در قانون برمراقبت از سلامت مردم تاکید شده و نطام ارجاع سنگ بنای اجرای این قانون است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اجرای کامل نظام ارجاع در کشور حدود یک دهه زمان نیاز دارد، یادآور شد: با اجرای این طرح دیگر نیازی به دفترچه و مهر نیست و برخی از هزینه‎ها در زمینه ویزیت و تشکیل پرونده بیماران کاهش پیدا می‎کند.


وی با بیان اینکه 12هزار پزشک برای فعالیت در حوزه پزشک خانواده در حال آموزش هستند، گفت: تاکنون 80 متخصص در بخش طرح پزشک خانواده جدب شده و تا پایان برنامه 600 نفر دیگر تربیت خواهند شد.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین یادآور شد: مدیریت در حوزه بهداشت و درمان باید یکپارچه باشد، اینک حوزه سلامت در بخش های تامین اجتماعی، وزارت نفت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح پراکنده است که باید فعالیت های آن یکپارچه شده و یک دستگاه سیاست‎ گذار باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد که مهمترین مشکل در چهار سال گذشته پراکندگی، عدم تولیت و فقدان اجرای تعهداتی که شرکای ما در سازمان ‎ها و بیمه‎ ها داشتند، بود و امید داریم با رفع این مشکل و یکپارچگی این بخش ها به اهداف برنامه ششم و چشم‎ انداز سیاست‎ های ابلاغی مقام معظم رهبری و چشم‎انداز 20 ساله دست پیدا کنیم.

طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت از روز یکشنبه به صورت آزمایشی در 3 شهر علی‌آبادکتول، آق‎قلا و بندرترکمن از توابع استان گلستان اجرایی شد.

در قالب این طرح بیماران روستایی در صورت نیاز به تکمیل درمان از سوی پزشک خانواده و از طریق سامانه ارجاع به پزشکان متخصص معرفی می شوند و پزشک خانواده نیز در جریان درمان قرار دارد، این طرح در کاهش هزینه ها و پیگیری کامل روند درمان بیماران موثر است.

نماینده مجلس: کارنامه وزیر بهداشت دولت یازدهم وعملکرد وزارتخانه موفق است
نماینده مردم علی آباد کتول و بخش کمالان در مجلس شورای اسلامی طرح تحول سلامت را هدیه دولت تدبیر و امید به مردم بیان کرد و گفت: یکی از کارنامه‎های موفق در دولت یازدهم کارنامه وزارت بهداشت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش ایرنا اسدالله قره خانی در این مراسم اظهارداشت: با طرح تحول سلامت در دولت یازدهم کارنامه موفقی را قاضی‎زاده هاشمی از خود به جا گذاشت. وی اظهار امیدواری کرد که حضور وزیر بهداشت در کابینه دولت دوازدهم استمرار داشته باشد.

وی همچنین گفت: برای علی‎آباد کتول در استان گلستان بیمارستان تروما با 90 تختخواب درخواست شده و قاضی زاده هاشمی موافقت کردند.

به گفته وی؛ با توجه به فاصله نزدیک و تراکم جمعیت شهرستان، پیشنهاد می شود که این بیمارستان برای درمان بیماران صعب‌العلاج و سرطانی در فضای موجود کلینیک تخصصی قائم در شهرعلی‎آباد کتول راه اندازی شود.

برچسب ها: بیمارستان ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: