کد خبر: ۱۶۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 30
برنامه نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از برنامه‎های مهم وزارت بهداشت بود

شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم دور دوم وزارت آقای هاشمی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع که در جهت کمک مردم است، دنبال شود.

به گزارش شفا آنلاین، علی‌اکبر سیاری صبح امروز در آیین افتتاح استقرار نظام ارجاع الکترونیک در علی‌آبادکتول، آققلا و بندرترکمن اظهار داشت: برنامه نظام پزشک خانواده(family doctor) و نظام ارجاع یکی از برنامه‎های مهم وزارت بهداشت بود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این طرح هر خانواده‎ ایرانی به جای اینکه خود تصمیم بگیرد به چه پزشکی مراجعه کند، یک تحصیل‌کرده دانشگاهی که 7 سال درس خوانده به بیمار کمک می‎کند که به چه پزشکی مراجعه کند.

وی یادآور شد: امروز در روستا هر 4 هزار روستایی یک مشاور پزشک دارند و استان گلستان که یک استان پیشرو است که بحث پرونده پزشک خانواده و نظام ارجاع(Referral system) را به صورت الکترونیک دنبال کرد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز مفتخر هستیم با حضور وزیر بهداشت شاهد افتتاح این طرح در شهرستان علی‎آبادکتول هستیم و امید داریم همه ملت ایران از این طرح هدفمند و عقلانی بهره‎مند شوند، تاکید کرد: امیدواریم این آغاز مبارکی باشد که پایدار بماند و توسعه پیدا کند و در دور دوم وزارت آقای هاشمی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع که در جهت کمک مردم است، دنبال شود.

وی افزود: نظام ارجاع طرحی است که با کمترین هزینه بیشترین پیامد را دارد و برای ایجاد نظام ارجاع سطوح یک، دو و سه بستر و پرونده الکترونیک لازم است. در دولت گذشته برای 2 استان در مورد نظام ارجاع دنبال شد اما این کار تکمیل نبود اما در استان گلستان که این طرح کاملی بود به این موضوعات عمیق‎تر فکر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: