کد خبر: ۱۶۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 29
انجام پیوند نیازمند به زیرساخت شبکه ملی پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز دارد که در این راستا در چند سال گذشته 9 مرکز پذیره‌نویسی در این حوزه افتتاح و آغاز به کار کرده است

شفا آنلاین>سلامت>سید محمد کاظمینی رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با بیان آنکه پیوند سلول‌های بنیادی در ایران، درمان رایج و رو به پیشرفتی است گفت: سال گذشته بیش از هزار مورد عمل پیوند صورت گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین،سید محمد کاظمینی افزود: انجام پیوند نیازمند به زیرساخت شبکه ملی پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی(Stem Cells) خون‌ساز دارد که در این راستا در چند سال گذشته 9 مرکز پذیره‌نویسی در این حوزه افتتاح و آغاز به کار کرده است.

وی، با اشاره به اهمیت افتتاح مرکز پذیره‌نویسی محک گفت: امیدواریم با راه‌اندازی اینگونه مراکز، افراد نیازمند به پیوند هر چه سریع‌تر اهداکننده سازگار پیدا کنند.

مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک براساس تفاهم‌نامه یک‌ساله با بخش خصوصی افتتاح شده است و بر آن است تا با همراهی جامعه مدنی ایران تا پایان سال 1400 این مرکز را به یکی از بزرگ‌ترین مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز در منطقه تبدیل نماید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: