کد خبر: ۱۶۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 27
تجویز غیرضروری آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است باعث افزایش بروز عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک شوند. این تست به پزشکان کمک می‌کند تا در درمان آنتی‌بیوتیکی تصمیم درست را اتخاذ کنند.
شفا آنلاین:Vidas Brahms procalcitoni- یا PCT برای کمک به پزشکان جهت تعیین اینکه آیا درمان آنتی‌بیوتیکی برای بیمار مبتلا به عفونت‌های راه تنفسی تحتانی آغاز شود یا متوقف، یا در بیمار مبتلا به سپسیس، متوقف شود، تائید کرد.       


Vidas Brahms PCT assay که بوسیله شرکت فرانسوی bioMérieux Inc وارد بازار شده، نخستین تستی است که از پروتئین PCT برای کمک به تصمیم‌گیری و مدیریت درمان آنتی‌بیوتیکی در بیماران مبتلا به شرایط بالا استفاده می‌کند.
تجویز غیرضروری آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است باعث افزایش بروز عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک شوند. این تست به پزشکان کمک می‌کند تا در درمان آنتی‌بیوتیکی تصمیم درست را اتخاذ کنند.
سطوح بالای PCT مطرح کننده عفونت باکتریال است، در حالی که سطوح پائین آن، نشان از عفونت ویروسی یا علل غیرعفونی دارد. پزشکان می‌توانند از سطوح PCT و دیگر اطلاعات، با اطمینان و ایمنی، نسبت به ادامه درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها یا قطع درمان با آنها، تصمیم‌گیری کنند. PCT می‌تواند نشان از حضور طیفی از عفونت‌های باکتریال باشد، اما نمی‌تواند علت دقیق علایم بیمار را تشخیص دهد.
تست Vidas Brahms PCT assay در حال حاضر برای کمک به پزشکان برای پیش‌بینی بهتر خطر مرگ بیمار در اثر سپسیس یا بدتر شدن شرایط بیمار، توسط FDA تائیدیه گرفته است.
حال با تائید جدید، سازمان غذا و دارو موارد استفاده از این تست را گسترده‌تر کرده تا به پزشکان کمک کند تصمیم بگیرند، آیا در بیماران مبتلا به عفونت تنفسی تحتانی درمان آنتی‌بیوتیکی آغاز شود یا قطع و در بیماران مبتلا به سپسیس، این درمان قطع شود یا خیر.
داده‌های به دست آمده از کارآزمایی‌های آینده‌نگر و تصادفی سازی شده حکایت از کاهش قابل ملاحظه مصرف آنتی‌بیوتیک در بیمارانی است که درمان خود را براساس راهنمایی PCT دریافت کرده‌‌اند، بدون آنکه ایمنی آنها تحت تاثیر قرار گیرد. خطرات مرتبط با تست PCT، ممکن است شامل نتایج مثبت کاذب باشد که منجر به درمان غیرضروری با آنتی‌بیوتیک‌ها باشد یا نتایج منفی کاذب که منجر به تاخیر در انتخاب درمان مناسب شود.
براین اساس، پزشکان نباید فقط به نتایج تست PCT اکتفا کنند و در تصمیم‌گیری‌های خود وضعیت بالینی بیمار و دیگر نتایج آزمایشگاهی را نیز مد نظر قرار دهند.سپید
منبع: Medscape



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: