کد خبر: ۱۶۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 25
اصغرسلیمی گفت:وضعیت قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی فراتر از قاچاق چمدانی است و باید نگاه ها به سمت مرزها و لنج هایی که از دریا بار خود را وارد کشور می کنند، تغییر یابد.
شفاآنلاین>سلامت>نماینده مجلس دهم با بیان اینکه وضعیت قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی فراتر از قاچاق چمدانی است، گفت: باید نگاه ها به سمت مرزها و لنج هایی که از دریا بار خود را وارد کشور می کنند، تغییر یابد.

به گزارش شفاآنلاین،اصغرسلیمی درباره قاچاق چمدانی دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: به نظر می رسد اظهار نظر درباره وجود قاچاق چمدانی دارو و تجهیزات پزشکی تا حدودی انحرافی است و نمی توان بر آن تاکید داشت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وضعیت قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی فراتر از قاچاق چمدانی(Baggage trafficking) است و باید نگاه ها به سمت مرزها و لنج هایی که از دریا بار خود را وارد کشور می کنند، تغییر یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: گمرک باید نظارت ویژه ای بر نحوه ورود قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشد تا این قاچاق به صفر برسد؛ اگرچه در دولت یازدهم تا حد زیادی از قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی گرفته شد اما نیاز است تا تمهیدات ویژه ای در این زمینه اتخاذ شود.

وی یادآور شد: مرزهای کشور طولانی است و ممکن است از هر طریقی شاهد قاچاق کالا به ویژه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم که از مبادی های غیرقانونی وارد کشور می شوند این درحالی است که اغلب این کالاها غیر استاندارد بوده و سلامت آن تضمین نمی شود.

سلیمی تاکید کرد: استفاده از دارو و تجهیزات غیراستاندارد قاچاق می تواند عوارض جبران ناپذیری بر سلامت افراد داشته باشد این درحالی است که ممکن است طول درمان بیماری را نیز افزایش دهد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان غذا و دارو باید نظارت و کنترل خود را بر نحوه ورود دارو و تجهیزات پزشکی بیشتر کند اگر همچنان این کالاها به صورت قاچاق وارد کشور می شود نشان میدهد که نظارت ها کامل نبوده است.خانه ملت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: