کد خبر: ۱۶۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
طبق ماده 75 قانون برنامه ششم غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در کشور الزامی خواهد شد، بنابراین بدون شک با تامین تمام موارد یاد شده، جامعه از ارائه خدمات توانبخشی بی نیاز خواهد بود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بهزیستی گفت: طبق ماده 75 قانون برنامه ششم غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در کشور الزامی خواهد شد، بنابراین بدون شک با تامین تمام موارد یاد شده، جامعه از ارائه خدمات توانبخشی بی نیاز خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در جشن بزرگ مهربانی که عصر یکشنبه در سالن همایش فرهنگی هنری 9 دی هشتگرد برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی درصدد برون سپاری بسیاری از فعالیت های به بخش خصوصی است که پیرو این مهم بیش از 90 درصد وظایف محوله سازمان به این بخش واگذار شده است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در هفته بهزیستی مشکلات جامعه هدف مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در دوران دولت تدبیر و امید سازمان بهزیستی کشور برنامه ریزی علمی، بکارگیری علوم تخصصی و غربالگری(Screening) به موقع به منظور پیشگیری از معلولیت را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: در طرح غربالگری شنوایی سنجی، شاخص پوشش کشور به بیش از 80 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به ضرورت توسعه مراکز توانبخشی تخصصی در کشور، گفت: توانمندسازی و ارائه خدمات با کیفیت در حوزه توانبخشی(Rehabilitation) رویکرد دوم سازمان بهزیستی محسوب می شود.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه طی سنوات اخیر مستمری مددجویان به سه برابر افزایش پیدا کرده و برای مراکز این مسیر طی شده است، بیان کرد: باید به این مهم نیز اذعان داشت که رشد منطقی و بالاتر از نرخ تورم در این بخش ها را شاهد بوده ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه ای توسط دولت به مجلس تقدیم شده تا بتوان شرایطی را فراهم کرد تا هزینه کرد افراد فعال در مراکز برای مراقبت و توانمندسازی معلولان به عنوان مالیات قابل قبول آن ها مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم که در قانون برنامه ششم توسعه کشور با متقاعد کردن سازمان برنامه و بودجه قیمت تمام شده خدمات را برای مراکز تحت پوشش در نظر بگیرد.
برچسب ها: غربالگری ، بهزیستی ، ژنتیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: