کد خبر: ۱۶۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
پرونده در حال رسیدگی است و با دستور ویژه ریاست محترم قوه قضاییه، خارج از نوبت پیگیری می‌شود و هم‌اکنون نیز در حال رسیدگی است
شفا آنلاین>اجتماعی>نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی جزئیات تازه‌ای از پرونده قتل آتنا را بازگو کرد.

به گزارش شفا آنلاین، شکور پورحسین، نماینده مردم پارس‌آباد درباره پرونده قتل آتنا گفت: پرونده در حال رسیدگی است و با دستور ویژه ریاست محترم قوه قضاییه، خارج از نوبت پیگیری می‌شود و هم‌اکنون نیز در حال رسیدگی است. قاتل علاوه بر قتل آتنا به قتل زن دیگری هم در چند سال پیش اعتراف کرده اما هنوز جسد او پیدا نشده است.

درباره این زن بیشتر توضیح دهید.
آنطور که از مسئولان قضایی شنیده‌ام، چند سال پیش زن جوانی در پارس‌آباد ناپدید می‌شود. این زن تنها زندگی می‌کرد و می‌گویند که اسماعیل(قاتل آتنا) به‌طور موقت با او ازدواج کرده بود. وقتی خانواده زن جوان گزارش ناپدید شدن او را اعلام کردند، تحقیقات گسترده‌ای انجام شد. اسماعیل هم به‌خاطر ارتباطی که با این زن داشت بازداشت شد اما گفت که بی‌گناه است. در نهایت هم به‌دلیل اینکه هیچ مدرکی علیه او وجود نداشت آزاد شد.


پیش از این شما اعلام کرده بودید که کسانی که در تبرئه شدن اسماعیل در آن زمان نقش داشتند باید محاکمه شوند. این افراد چه کسانی هستند؟
بنده اعلام کردم که شاید کسانی در تبرئه شدن او مقصر بوده‌‌اند اما خوشبختانه تحقیقات زیادی در این‌باره انجام و معلوم شد که در آن زمان به‌دلیل اینکه هیچ مدرک و شواهدی علیه این مرد به‌دست نیامده و از طرفی او اعتراف نکرده بود، دستور آزادی‌اش صادر شده بود و این اتفاق طبیعی بود. از طرفی خانواده آن زن ناپدید شده پس از آن پیگیر پرونده نشدند و دیگر به مراجع قضایی مراجعه نکردند و به همین دلیل پرونده با بن‌بست روبه‌رو شد.

حالا که اسماعیل به قتل این زن اعتراف کرده، همه مدارک در این ماجرا کامل شده است؟
او به این قتل اعتراف کرده اما هنوز جسد این زن پیدا نشده است. متهم چند جا را هم به پلیس نشان داد و گفت که جسد را آنجا دفن کرده اما با انجام حفاری، اثری از جسد پیدا نشد. دستگاه قضایی و پلیس با جدیت و تلاش زیاد در حال بررسی این موضوع هستند.

به غیراز این دو قتل، در پرونده متهم قتل‌های دیگری هم وجود دارد؟
روز شنبه که با رئیس دادگستری پارس‌آباد صحبت می‌کردم، گفته شد که پرونده‌های سابق متهم با دقت در حال بررسی است. از طرفی از یکی از شهرهای شمالی کشور نیابت قضایی در اختیار دادگستری پارس‌آباد قرار گرفته که نشان می‌دهد احتمالا قاتل آتنا در قتل 2زن در آن شهر نقش داشته است.

با این حال هنوز شواهدی که این مسئله را اثبات کند به‌دست نیامده است. ظاهرا قاتل مدت‌‌ها قبل در سفری در آن شهر اقامت داشته و پس از آن، 2 زن ناپدید شده بودند که احتمال داده می‌شود از سوی وی به قتل رسیده باشند. باید منتظر ماند تا نتیجه بررسی‌ها که انصافا به‌طور ویژه و دقت بالا در حال انجام است مشخص شود چرا که باید توجه داشت ما در پرونده قاتل آتنا با یک جانی بالفطره روبه‌رو هستیم. زمانی که این فرد به‌عنوان مظنون دستگیر شد، خود را بی‌گناه دانست و بازپرس و پلیس با توجه به فیلم‌های دوربین مداربسته که نشان می‌داد آتنا در مسیر مغازه او ناپدید شده،وی را به‌عنوان مظنون بازداشت کردند. حتی این فیلم‌ها برای بررسی بیشتر و تجزیه و تحلیل کارشناسانه به تهران فرستاده شد اما نتیجه آن نیامد. اگر نتیجه فیلم‌ها می‌آمد و سرنخی در آن نبود، متهم آزاد می‌شد اما در همین مدت بود که راز پارکینگ متهم که در خانه دیگری بود و پلیس از آن خبر نداشت، با همکاری خانواده قاتل فاش و جسد آتنا کشف شد. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد و متهم آزاد می‌شد، شاید جسد آتنا هم هرگز پیدا نمی‌شد.

به‌نظر شما چه اقداماتی برای پیشگیری از چنین حوادثی باید انجام داد؟
قانون حمایت از کودکان در سال 81تصویب شده که در مطالعه تطبیقی با قانون سایر کشورها از مجازات اندکی برخوردار است که باید بازنگری جدی شود. مسئله دیگر در چنین پرونده‌هایی حمایت از خانواده قربانیان است. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، حمایت از خانواده آتنا را در دستور کار قرار دادیم و دستور اشتغال پدر آتنا که بیکار بود در شرکت پارس مغان صادر شده است
برچسب ها: قتل ، قاتل آتنا ، دادگستری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: