کد خبر: ۱۶۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
امروزه تنبلی مردم موجب استفاده آن‌ها از سفره‌های پلاستیکی و یکبار مصرف شده است،سفره‌های پلاستیکی در آینده به ما ضرر می‌رسانند
شفا آنلاین>سلامت>یک فعال محیط زیست(environment) در همدان گفت: مردم از سفره های یکبار مصرف پلاستیکی تجزیه نشدنی خریداری و استفاده نکنند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد سوزنچی یک فعال محیط زیست گفت: امروزه تنبلی مردم موجب استفاده آن‌ها از سفره‌های پلاستیکی و یکبار مصرف شده است،سفره‌های پلاستیکی در آینده به ما ضرر می‌رسانند و با ورود آن به طبیعت و عدم تجزیه پذیری آن موجب کاهش سفره مواد غذایی ما در چرخه زیست محیطی می شود.

وی تصریح کرد: سفره های کاغذی تجزیه پذیر بسیار مفید تر از سفره های پلاستیکی تجزیه ناپذیر هستند بنابراین مردم را به استفاده از سفره های کاغذی تجزیه پذیر توصیه می‌کنیم.
باید برای تولیدکنندگان سفره های پلاستیکی مالیات  بگذارند

سوزنچی با بیان اینکه ارزان قیمت بودن سفره های یکبار مصرف تجزیه نشدنی علت تمایل مردم به این گونه سفره هاست، اظهار کرد: باید به تولیدکنندگان این گونه سفره ها مالیات تعلق گیرد و مالیات حاصل از آن به عنوان یارانه در اختیار تولیدکنندگان سفره های کاغذی و تجزیه پذیر قرار گیرد.

وی گفت: مشکل اصلی عدم همکاری و مشارکت سازمان‌های بهداشتی و محیط است گرچه تفاهم نامه‌هایی را بایکدیگر منعقد کرده‌اند اما قانون مشخصی به صورت مبنایی برای آن وجود ندارد.

سوزنچی افزود: سازمان های بهداشتی باید استاندارد های بهداشتی و مواردی را که در امر تجزیه پذیری اهمیت دارد را مورد توجه قرار دهند.
سفره ها هم آستانه تحمل گرمایشی دارند

این فعال محیط زیست با بیان اینکه سفره‌های یکبار مصرف هم آستانه تحمل گرمایشی دارند، اظهار کرد: زمانی که چیز داغی را بر روی سفره قرار می‌دهیم و سپس شروع به خوردن غذا می‌کنیم با هرتکه نانی که از روی سفره در دهانمان قرار می دهیم در واقع مواد نفتی که در تولید سفره به کار رفته است را وارد بدنمان می کنیم.

وی افزود: با ورود این گونه مواد به داخل بدن امکان وجود هزاران بیماری در بدن ما فراهم می شود.
برچسب ها: پلاستیک ، سلامت ، سفره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: