کد خبر: ۱۶۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در گام بهداشتی، 83 درصد مردم کشور در سامانه وزارت بهداشت صاحب پرونده الکترونیکی سلامت شدند که این مهم بستر توسعه خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها را به صورت اصولی گسترش داده است
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مجلس دهم گفت: با توجه به پوشش کامل استان ها در اجرای پرونده الکترونیک سلامت، در شرایط کنونی تهران نیز باید مشمول اجرای این طرح قرار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین،اصغر سلیمی درباره راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در کشور، افزود: ایجاد این سامانه در کشورهای پیشرفته دنیا امر اجتناب ناپذیری است و باید بسترهای اجرای آن در کشور نیز فراهم شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت لازم است بهره برداری مردم از این سامانه در پایگاه های سلامت به 90 درصد افزایش یابد تا بتوان از 25 درصد مرگ و میر در 10 سال آینده جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: درگذشته به جهت آنکه در برخی از روستاها اینترنت و فیبر نوری وجود نداشت نتوانستیم دولت الکترونیک را در برخی از شهرها گسترش دهیم درحالی که اکنون این شرایط فراهم شده است.

وی یادآور شد: باید سابقه بیماری ها در بیماران از سوی پزشکان قابل مشاهده باشد تا بتوان درمان سریع ترو بهتری را برای افراد در نظر گرفت.

سلیمی تاکید کرد: امید است در چند سال آتی، وزارت بهداشت(Ministry of Health) بتواند پرونده الکترونیک سلامت را از سطح روستاها به شهرهای بزرگ گسترش دهد تا بتوان شاهد اجرای سراسری این طرح بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته طرح پرونده الکترونیک سلامت در تهران و برخی کلانشهرها اجرایی نشده است زیرا این شهرها از جمعیت زیادی برخوردار هستند و نمی توان شاهد اجرای گسترده آن بود در این میان نخواهیم توانست نقاط ضعف را شناسایی کنیم لذا باید از روستاها شروع کرد و سپس آن را در دیگر شهرها اجرایی کنیم.

پیش از این معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در گام بهداشتی، 83 درصد مردم کشور در سامانه وزارت بهداشت صاحب پرونده الکترونیکی سلامت شدند که این مهم بستر توسعه خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها را به صورت اصولی گسترش داده است.خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: