کد خبر: ۱۶۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
یک حفره امنیتی خطرناک در سیستم عامل های iOS و مک امنیت کاربران محصولات تولیدی اپل را تهدید می کند
شفا آنلاین>اجتماعی>یک حفره امنیتی خطرناک در سیستم عامل های iOS و مک امنیت کاربران محصولات تولیدی اپل را تهدید می کند.

به گزارش شفا آنلاین، این حفره که برای مدت های مدید برطرف نشده بود، می تواند به یکی از خطرناک ترین آسیب پذیری های امسال رایانه ها و گوشی های ساخت اپل مبدل شود.

حفره یاد شده مربوط به شیوه همگام سازی اطلاعات ذخیره شده بر روی محصولات مختلف اپل مانند آیفون و رایانه های مک و غیره از طریق سرویس کلود این شرکت موسوم به آی کلود است. این همگام سازی شامل به روزرسانی اطلاعات مربوط به کلمات عبور و داده های مربوط به کارت اعتباری نیز هست و افشای آنها به خاطر نقص یادشده به هکرها امکان می دهد تمامی اسرار و اطلاعات(Information) خصوصی افراد که بر روی آیفون، آی پد، رایانه های مک و غیره ذخیره شده را سرقت کنند.

بررسی های شرکت امنیتی Longterm Security نشان می دهد این آسیب پذیری دقیقا از نوع آسیب پذیری هایی است که به پلیس آمریکا و نهادهای اطلاعاتی آن امکان می دهد تا قابلیت رمزگذاری اطلاعات در سرویس های کلود اپل را دور بزنند و داده های کاربران را سرقت کنند. این کار در زمان اتصال کاربران به شبکه های وای – فای به سادگی ممکن است.

اپل در فروردین ماه گذشته برای حل مشکل مذکور وصله ای را عرضه کرده که بسیاری از کاربران هنوز آن را نصب نکرده اند. این وصله برای سیستم عامل iOS از آدرس https://support.apple.com/en-us/HT۲۰۷۶۱۷ و برای سیستم عامل مک از آدرس https://support.apple.com/en-us/HT۲۰۷۶۱۵ در دسترس است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: