کد خبر: ۱۶۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
محسن علیجانی زمانی با تاکید بر ضرورت حمایت از داروهای تولید داخل در کشور، افزود: در حال حاضر می توان از واردات بعضی داروها جلوگیری کرد زیرا مشابه آن در داخل تولید می شود.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تولید داروهای نوترکیب در کشور نیازمند حمایت است.

به گزارش شفاآنلاین،محسن علیجانی زمانی با تاکید بر ضرورت حمایت از داروهای تولید داخل در کشور، افزود: در حال حاضر می توان از واردات بعضی داروها جلوگیری کرد زیرا مشابه آن در داخل تولید می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه بسیاری از داروسازان به سمت تولید داروهای نوترکیب حرکت کردند درحالی که هنوز برنامه ای جهت حمایت از این تولید کنندگان وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید برنامه ریزی ها به سمتی رود تا زمانی که دارویی را می توان در ایران تولید کرد واردات آن دارو به کشور صورت نگیرد این درحالی است که در این زمینه، برنامه جامع و مثبتی در سازمان غذا و دارو (Food and Drug Administration)مشاهده نمی شود.

وی درباره برخی انتقادها نسبت به کیفیت پایین برخی داروهای تولید داخل، افزود: در تولید برخی داروهای نو ترکیب، ضوابطی در زمینه نحوه و چگونگی تولید دارو رعایت می شود تا کیفیت این محصولات مورد تایید قرار گیرد به همین ترتیب تمام مجوزهای لازم برای تاییدیه دارو اخذ می شود.

علیجانی تاکید کرد: تولید دارو در کشور به ویژه داروهای نو ترکیب در آزمایشگاه های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته تا کیفیت آن تایید شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر چندین میلیارد دلار دارو در کشور وارد می شود درحالی که با حمایت از تولیدات داخلی مشابه در هزینه ها صرفه جویی کرد و از سویی از قاچاق دارو هم جلوگیری خواهد شد.خانه ملت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: