کد خبر: ۱۶۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 24
یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اندازه‌گیری شدت ورزش، «تست صحبت» است. اگر در محدوده‌ی متوسط ورزش کنید، با دشواری زیاد می‌توانید حرف بزنید. اما اگر می‌توانید آواز هم بخوانید، باید شدت ورزش را افزایش دهید.
شفا آنلاین :شاید شما هم شنیده باشید که متخصصان به افراد بالغ توصیه می‌کنند تا برای تن‌درستی روزانه ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط انجام دهند.

اما این یعنی چه؟


به گزارش شفا آنلاین:یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اندازه‌گیری شدت ورزش،<Measure exercise intensity> «تست صحبت» است. اگر در محدوده‌ی متوسط ورزش کنید، با دشواری زیاد می‌توانید حرف بزنید. اما اگر می‌توانید آواز هم بخوانید، باید شدت ورزش را افزایش دهید. در عین حال اگر فقط بتوانید در یک نفس چند کلمه بگویید، این یعنی دارید ورزش شدید انجام می‌دهید.


یکی دیگر از راه‌ها اندازه‌گیری ضربان قلب است.


برای این کار، اول باید تعداد بیشینه‌ی ضربان قلب خود را حساب کنید که مقدار آن برابر است ۲۲۰ منهای سن شما. بیشینه ضربان قلب یک فرد ۵۰ ساله، ۱۷۰ ضربه در دقیقه است. ضربان قلب هدف در ورزش با شدت «متوسط»، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ضربان قلب بیشینه می‌باشد. در نتیجه قلب یک فرد ۵۰ ساله در هنگام انجام ورزش با شدت متوسط، باید بین ۸۵ تا ۱۱۹ ضربه در دقیقه بزند.


اگر وقتتان کم است، شاید بهتر باشد که شدت ورزش را افزایش دهید. ۱۵ دقیقه ورزش شدید، همان نتیجه‌ی ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط را دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: