کد خبر: ۱۶۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 24
.ایجاد لکه های تیره به دلایل مختلف افزایش سن، بودن در معرض آفتاب، بیماری کبد، یائسگی، ژنتیک، آکنه و استرس بستگی داشته، راههای مختلفی برای بهبود و نیز جلوگیری ازتشکیل آنها وجود دارد.
شفا آنلاین:بروز لکه های تیره و قهوه ای روی پوست در اثر افزایش سن در بعضی افراد حتمی و علت آن تجمع بیش از حد پیگمان یا رنگدانه ملانین در پوست است.ایجاد لکه های تیره <Dark spots>به دلایل مختلف افزایش سن، بودن در معرض آفتاب، بیماری کبد، یائسگی، ژنتیک، آکنه و استرس بستگی داشته، راههای مختلفی برای بهبود و نیز جلوگیری ازتشکیل آنها وجود دارد.


1- اسکراب :
این روش به برداشته شدن سلولهای مرده که باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن لکه های تیره میشوند، کمک میکند. لایه بردارهایی که دارای ترکیبات اسید آلفاهیدروکسی هستند نیز به بهبود قسمت های تیره کمک میکنند.

2- ضد آفتاب :
استفاده روزانه از ضد آفتاب که به کاهش لکه های تیره موجود کمک کرده و مانع ایجاد لکه ای جدید میشود.درمان لکه های قهوه ای پوست

3- لوسیون :
استفاده از لوسیون و کرمهایی که دارای فرمول خاص برای درمان لک هستند. از مارکهای معتبر برای درمان لکه های دست و صورت استفاده کنید. این محصولات دارای ترکیبات بیرنگ کننده هیدروکینون هستند.

4-میوه و سبزیجات :
خوردن مقدار کافی میوه و سیزیجات به خصوص لیمو، خیار و گوجه فرنگی که به داشتن پوستی سالم کمک میکند، را فراموش نکنید. هیچ چیز مانند مواد غذایی تازه به دلیل داشتن ویتامین های مختلف در سلامت پوست موثر نیست.

5- استفاده هفتگی از ماسکهای روشن کننده :
این ماسکها به تدریج به روشن شدن قسمتهایی که رنگدانه ها تجمع پیدا کرده اند یا همان نقاط تیره کمک میکنند.

6- استفاده از روشهای تخصصی :
تحت نظر پزشک متخصص از روش لایه برداری با دستگاه استفاده کنید. در این روش درمانی با استفاده از وکیوم و میکروکریستالهای کوچک به آرامی لایه های مرده پوست برداشته شده و به کمرنگ شدن لکه های تیره کمک میشود.روشهایی همچون استفاده از میکرودرم آبریژن،لیزر فرکشنال و...

پزشک آنلاین

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

برچسب ها: لکه قهوه ای ، آفتاب ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: