کد خبر: ۲۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 02
شفا آنلاين-برخی از افراد، به‌خصوص خانم‌ها با مشکل بروز لکه‌های قهوه‌ای روی دست‌های خود مواجه هستند و نمی‌دانند که دلیل ابتلا و درمان این لکه‌ها به‌ چه صورت است.
به گزارش شفا آنلاين،عده‌ای بر این باورند که لکه‌های قهوه‌ای پشت دست می‌تواند ناشی از تماس مواد شوینده با پوست باشد و استفاده از دستکش هنگام نظافت،‌ در پیشگیری از بروز آنها بسیار موثر است.

دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در این باره می‌گوید: «تماس با مواد شوینده در بروز و تشدید لکه‌های قهوه‌ای روی دست‌ها نقشی ندارند. درواقع، ژنتیک و تماس مستقیم پوست با نور آفتاب، نقشی اساسی در ایجاد چنین لکه‌هایی بازی می‌کنند».

وی تاکید کرد که افزایش سن هم در تشدید یا حتی ابتلا به این لکه‌ها موثر است و مشکلات داخلی مانند بیماری‌های کبدی، ربطی به بروز لکه‌های قهوه‌ای روی دست ندارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه یادآور شد:‌ «پوشیدن دستکش‌های نخی و استفاده از ضد آفتاب، می‌تواند در پیشگیری از افزایش یا پررنگ شدن لکه‌های قهوه‌ای روی دست در اثر تماس با نور آفتاب، تاثیر مثبت و به سزایی داشته باشند».

احسانی درباره روند درمان این مشکل پوستی هم گفت: «معمولا دارودرمانی،‌ تاثیر ناچیزی در روند درمان این مشکل دارد. به‌همین دلیل هم می‌توان از درمان‌های غیر دارویی و کارآمدتر مانند مانند لیزر،‌ پیلینگ و کرایو به‌صورت خیلی ظریف، برای درمان این لکه‌ها استفاده کرد».

این متخصص پوست در نهایت به لکه‌های قهوه‌ای صورت هم اشاره‌ای کرد و گفت: «قدم درمانی اول برای رفع لکه‌های قهوه‌ای روی صورت، دارو و بعد از آن، ‌روش‌هایی مانند پیلینگ‌های سطحی یا میکرودرم است».

سلامانه

برچسب ها: درمان ، لکه ، قهوه ای ، دست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: