کد خبر: ۱۶۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 24
محصولات ضدتعریق حاوی رایحه‌ها و عطرهای افزودنی بسیار زیادی هستند. این عطرها مستقیما با بوی بد بدن مقابله نمی‌کنند، مگر این‌که محصول انتخابی شما حاوی ترکیبات دئودورانت هم باشد. عطرهای درون ضدتعریق‌های استیک دوام بیشتری دارند، چون لایه ضخیم‌تری روی پوست ایجاد می‌کنند.
شفا آنلاین: محصولات ضدتعریق (antiperspirant) با هدف کاهش رطوبت در ناحیه زیربغل‌ها و قسمت‌های دیگر بدن طراحی شده‌اند. این محصولات به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و عواملی مانند نحوه کاربرد، رایحه‌های مورد استفاده و فرمولاسیون در این تقسیم‌بندی نقش دارند. با خواندن راهنمای زیر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع برای شما مناسب است؛ ضدتعریق استیک یا ضدتعریق اسپری؟

نحوه عملکرد ضدتعریق‌ها

ضدتعریق‌ها بیشتر از هر جای دیگر، برای زیربغل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات حاوی کلرید آلومینیوم هستند که لایه محافظتی خاصی را روی پوست برای مقابله با رطوبت ایجاد می‌کند. بعضی از متخصصان، انتخاب ضدتعریق‌هایی (چه در قالب اسپری و چه در قالب استیک یا رولی) را به مردان پیشنهاد می‌کنند که حاوی ۱۰ درصد کلرید آلومینیوم یا بیشتر باشند. به یاد داشته باشید که اسپری‌ها کاربرد راحت‌تری دارند و در شرایط مختلف می‌توان سریعا از آن‌ها استفاده کرد. در ضمن، شما می‌توانید درحین ورزش کردن یا پرداختن به فعالیت‌های روزانه از اسپری ضدتعریق برای کنترل رطوبت در سطح پاها استفاده کنید.


مشکلات ناشی از بوی بد بدن

ضدتعریق‌ها در درجه اول قرار است که تعریق را کنترل کنند، نه چیز دیگر. پس اگر بعد از استفاده از ضدتعریق‌های اسپری یا استیک با بوی بد بدن مواجه شدید، حتما محصولات دئودورانت حاوی ترکیبات ضدتعریق تهیه کنید. این محصولات حاوی الکل هستند که با باکتری‌های بوی‌زا در زمان تعریق مقابله می‌کند. انتخاب بین نوع استیک یا اسپری به این نکته مهم بستگی دارد که بوی بد دقیقا از کدام ناحیه بدن استشمام می‌شود. نوع اسپری، بهترین و راحت‌ترین نوع برای زیربغل‌ها و پاها است، ‌درحالی که نوع استیک فقط برای زیربغل‌ها طراحی شده است.

عطرها و رایحه‌های افزودنی

محصولات ضدتعریق حاوی رایحه‌ها و عطرهای افزودنی بسیار زیادی هستند. این عطرها مستقیما با بوی بد بدن مقابله نمی‌کنند، مگر این‌که محصول انتخابی شما حاوی ترکیبات دئودورانت هم باشد. عطرهای درون ضدتعریق‌های استیک دوام بیشتری دارند، چون لایه ضخیم‌تری روی پوست ایجاد می‌کنند. با این‌حال، انتخاب محصولات حاوی عطر و رایحه کاملا به ترجیح شما بستگی دارد. شما همیشه می‌توانید انواع بدون رایحه را انتخاب کنید.

محصولات طبیعی در مقابل محصولات شیمیایی

موضوع مهم دیگر در مورد ضدتعریق‌ها،‌ انتخاب بین انوع طبیعی یا انواع شیمیایی است. قبل از تصمیم‌گیری باید بدانید که به‌گفته متخصصان، ضدتعریق‌های طبیعی حاوی کلرید آلومینیوم نیستند. از آن‌جایی که کلرید آلومینیوم به‌عنوان یکی از ترکیبات کلیدی برای جلوگیری از تعریق شناخته می‌شود، اثربخشی ضدتعریق‌های طبیعی در نبود این ترکیب مهم زیر سوال می‌رود. اگر به هر دلیلی، به محصولات شیمیایی حساس هستید، بهتر است که محصولات مختلف را تا پیدا کردن بهترین محصول سازگار با خودتان امتحان کنید.

ملاحظات پایانی

چه ضدتعریق استیک را انتخاب کنید و چه نوع اسپری را، هیچ محصولی نمی‌تواند جایگزین اصول اولیه رعایت بهداشت شود. بنابراین، هر روز دوش بگیرید و ضدتعریق را روی پوست کاملا خشک استعمال کنید. رعایت این نکات خصوصا در دوران بلوغ اهمیت خاصی دارد، چون غدد تعریق در این دوره فعالیت شدیدتری دارند.
برچسب ها: مام ، اسپری ، ضد عرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: