کد خبر: ۱۶۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
محققان هلندی با پیگیری وضعیت حدود ۴۰۰۰ زن در هلند دریافتند زنانی که قبل از ۴۰ سالگی یائسه شدند در مقایسه با زنانی که بعد از ۵۵ سالگی یائسه شده بودند چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع۲ قرار داشتند.
شفاآنلاین>سلامت>به گفته محققان، در زنانی که دوره یائسگی زودهنگام آغاز می شود ریسک ابتلا به دیابت بیشتر است.

به گزارش شفاآنلاین، محققان هلندی با پیگیری وضعیت حدود ۴۰۰۰ زن در هلند دریافتند زنانی که قبل از ۴۰ سالگی یائسه شدند در مقایسه با زنانی که بعد از ۵۵ سالگی یائسه شده بودند چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع۲ قرار داشتند.

طبق این مطالعه، به ازای هر یک سال قبل از یائسگی(Menopause)، ریسک ابتلا به دیابت ۴ درصد کاهش می یابد.

دکتر طوالان موکا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اراسموس هلند، در این باره می گوید: «شروع زودهنگام یائسگی طبیعی نشانه مستقل دیابت نوع۲ در زنان پس از سن یائسگی است.»

به گفته محققان، رابطه علت و معلولی مستقیمی بین یائسگی زودهنگام و دیابت مشخص نشده است و مطالعات بیشتری برای بررسی مکانیسم های پشت این رابطه نیاز است.

در این مطالعه ۳۹۶۹ زن ۴۵ سال و بالاتر به مدت حدود ۹ سال تحت نظر بودند. محققان گزارشات پزشکی و پاسخ آنها به پرسشنامه ها را بررسی کردند. در طول این مدت ۳۴۸ نفر مبتلا به دیابت نوع۲ شده بودند.

طبق یافته ها، زنانی که عادت ماهیانه شان بین ۴۰ تا ۴۴ سالگی متوقف شده بود ۲.۴ برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت بودند. یائسگی در سنین ۴۵ تا ۵۵ سالگی با ۶۰ درصد احتمال بالای ابتلا به دیابت در مقایسه با یائسگی در سنین بالاتر مرتبط بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: