کد خبر: ۱۵۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 22
کاندیداها در صورتی که اعتراض یا شکایتی درباره انتخابات دارند می‌توانند فردا و پس فردا شکایت‌شان را به هیات نظارت شهرستان اعلام کنند تا در هیات نظارت مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس هیات اجرایی ستاد مرکزی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی ضمن تشریح جزئیات آمار و میزان مشارکت در این انتخابات تاکید کرد که کاندیداها در صورتی که اعتراض یا شکایتی درباره انتخابات دارند می‌توانند فردا و پس فردا شکایت‌شان را به هیات نظارت شهرستان اعلام کنند تا در هیات نظارت مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی درباره حواشی ایجاد شده به دنبال لغو انتخابات الکترونیک هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی(Medical Council) گفت: روز جمعه 30 تیرماه هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با حضور اعضای این سازمان در 200 حوزه انتخابیه در سراسر کشور برگزار شد تا هیات مدیره در 200 شهرستان تشکیل شود و شورای عالی نظام پزشکی را انتخاب کند.

وی افزود: بر این اساس برای افزایش مشارکت و سهولت افراد برای شرکت در انتخابات ، گزینه انتخابات الکترونیک هم در این دوره با تصویب هیات نظارت مرکزی در نظر گرفته شد. بر این اساس ستاد اجرایی از یک ماه قبل تمام سناریوهای احتمالی اعم از ابزارهای الکترونیک و احتمال اختلال در سامانه الکترونیک را پیش بینی کرده بود و به همین دلیل تمام ابزارهای انتخابات حضوری را هم ایجاد کرده بود چرا که دوستان احتمال می‌دادند که ممکن است سامانه با اختلالات فنی یا قطعی اینترنت مواجه شود.

آقاجانی ادامه داد: بنابراین تمامی شرایط برای انجام انتخابات حضوری نیز فراهم شد و در تمام 200 حوزه صندوق‌های شش گانه آراء تعبیه شدند و تعرفه هم به میزان 40 درصد بیش از تعداد شرکت کنندگان چاپ و در اختیار صندوق‌ها قرار گرفت. بنابراین همه امکانات لازم اعم از نیروی انسانی و فرآیندهای انتخابات حضوری در نظر گرفته شد.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت ، متاسفانه احتمال بروز اختلال در سامانه الکترونیک درست از آب در آمد و اداره فناوری و اطلاعات وزارت بهداشت که مسئولیت این کار را بر عهده داشت صبح جمعه اعلام کرد که از نیمه شب در سیستم رمزگذاری و رمزگشایی آراء اختلال ایجاد شده است، این در حالی بود که در تست‌های قبلی سامانه چنین چیزی دیده نشده بود. بر این اساس هیات نظارت این اختلال را جدی دانست و برای صیانت از آراء نسبت به لغو انتخابات الکترونیک تصمیم گیری کرد.

هیات نظارت دقت و صحت انتخابات را فدای افزایش مشارکت نکرد

آقاجانی با بیان اینکه زمان انتخابات حضوری که از ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز شده بود تا ساعت 22 شب تمدید شد گفت: این موضوع از طریق رسانه‌ها و پیامک به اطلاع اعضای سازمان نظام پزشکی رسانده شد. باید توجه کرد که مهمترین اصل برای ما ، سلامت انتخابات و دقت در رای گیری و شمارش آراء و صیانت از آراء بود. بر همین اساس هم هیات نظارت تصمیم بر لغو انتخابات الکترونیک گرفت تا شبهه‌ای در نتایج انتخابات ایجاد نشود به طوریکه هیات نظارت صحت و دقت در نتایج انتخابات را فدای افزایش مشارکت نکرد.

بر این اساس انتخابات حضوری با آرامش در همه حوزه‌ها تا ساعت 22 دیشب برگزار شد و بعد از پایان زمان قانونی رای دهی شمارش آراء آغاز شد.

اعلام جزئیات نتایج انتخابات تهران تا عصر امروز

آقاجانی با بیان اینکه نتایج نهایی انتخابات در بسیاری از حوزه‌ها اعلام شده است، گفت: نتایج انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی در تهران نیز تا عصر امروز اعلام می‌شود و جزئیات آن منتشر خواهد شد.

رشد 14.6 درصدی مشارکت در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی نسبت به دوره قبل

رئیس هیات اجرایی ستاد مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در این دوره کل آراء ماخوذه 53 هزار 834 رای بوده است گفت:‌ این میزان در مقایسه با دوره ششم که تعداد آراء 46 هزار و 982 رای بود، رشدی به میزان 14.6 درصدی را نشان می‌دهد.

آقاجانی با بیان اینکه در گروه پزشکی نیز 30 هزار و 840 رای به صندوق‌ها ریخته شده، گفت: این میزان رشد 26 درصدی مشارکت در گروه پزشکی را نسبت به دوره گذشته در کشور نشان می‌دهد. همچنین تعداد آراء ماخوذه در گروه دندانپزشکی 7110 رای، داروسازی 4014 رای،  علوم آزمایشگاه 1878 رای ، مامایی 5210 رای و در گروه لیسانسه‌های پروانه‌دار 4790 رای بوده است.

رشد 17 درصدی مشارکت در تهران

آقاجانی با بیان اینکه در شهر تهران کل آراء ماخوذه 7670 رای بوده است گفت: این میزان در مجموع رشد 17 درصدی را نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد. همچنین در گروه پزشکی در تهران 4540 رای اخذ شده که رشدی 28 درصدی را نسبت به دوره ششم انتخابات نظام پزشکی نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد:‌جزئیات آمار هر حوزه و اسامی منتخبین توسط هیات اجرایی هر شهرستان امروز اعلام می‌شود و کاندیدا هم اگر اعتراض یا شکایتی دارند می‌توانند طبق ماده 30 و 31 آئین نامه، فردا و پس فردا شکایاتشان را به هیات‌های نظارت شهرستان اعلام کنند تا در هیات نظارت مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

رشد 15 درصدی کاندیدای تایید صلاحیت شده در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی

آقاجانی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 5176 کاندیدا تایید صلاحیت شده داشتیم، گفت: این میزان افزایش 15 درصدی کاندیدهای تایید صلاحیت شده را نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد. همچنین افزایش هشت درصدی صندوق‌های رای را هم داشته‌ایم. بر این اساس با برگزاری این انتخابات و تشکیل شورای عالی نظام پزشکی و تعیین رئیس کل این سازمان امیدوارم شاهد تشکیل یک نظام پزشکی قدرتمند و دلسوز باشیم که در جهت ارتقاء سلامت مردم و افزایش منزلت جامعه پزشکی گام بردارد.

برچسب ها: انتخابات ، پزشکی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: