کد خبر: ۱۵۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 21
با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر حضور تعدادی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تاکید می‌گردد به غیر از حضور برای رای دادن، هر گونه حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در محل حوزه رای‌گیری تحت هر عنوان ممنوع و از مصادیق بارز تخلفاتی می‌باشد و مسئولین اجرایی مکلف به راهنمایی این افراد به خارج از حوزه هستند.

شفا آنلاین:رای‌گیری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی صبح امروز آغاز شد.

به گزارش شفا آنلاین:رای گیری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی که قرار بود ساعت 8 صبح امروز 30 تیرماه آغاز شود با حدود 15 دقیقه تاخیر در تهران شروع شد.


تذکر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه

 رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور برخی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه، تذکر داد.

دکتر محمدحسین قربانی - رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر آقاجانی - معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی آورده است:« با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر حضور تعدادی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تاکید می‌گردد به غیر از حضور برای رای دادن، هر گونه حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در محل حوزه رای‌گیری تحت هر عنوان ممنوع و از مصادیق بارز تخلفاتی می‌باشد و مسئولین اجرایی مکلف به راهنمایی این افراد به خارج از حوزه هستند.»

 
حضور وزیر علوم در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی

حضور قدرتمند نظام پزشکی، حلال مشکلات مردم و جامعه پزشکی است

10:25: وزیر علوم با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی مدافع حقوق پزشکان و مردم است، گفت: حضور قدرتمند این سازمان می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم و جامعه پزشکی را حل کند.

 دکتر فرهادی - متخصص گوش، حلق و بینی با شرکت در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی تشکیلاتی مربوط به جامعه پزشکی و به نوعی یک تشکل صنفی و حاکمیتی محسوب می‌شود.

وی افزود: این سازمان از یک سو مدافع حقوق جامعه پزشکی و مسوول نظارت بر آنهاست و از طرفی مدافع حقوق مردم به عنوان بیماران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی بر مسایل، مشکلات و تخلفات حوزه پزشکی اشراف داشته و آنها را بررسی می‌کند، ادامه داد: همچنین این سازمان در امور مربوط به حرفه پزشکی با وزارت بهداشت همکاری و تعامل دارد. بنابراین حضور قدرتمند این سازمان می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم و جامعه پزشکی را حل کند.

فرهادی دلیل عدم شرکت در انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیک را اینگونه توضیح داد و گفت: بنده فرایند دریافت تاییدیه در انتخابات الکترونیک را دیرهنگام متوجه شد و به همین دلیل به صورت حضوری برای رای دادن آمده‌ام.


10:06: رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خطاب به اعضای سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که با توجه به ترافیک ساعات اولیه و مشکلات ایجاد شده در سامانه الکترونیک، برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی از این طریق، تا ساعت ١٢ به سامانه مذکور انتخابات مراجعه نکنند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، رأی گیری حضوری در ٢٠٠ حوزه انتخابیه از ساعت ٨ صبح آغاز شده است و طبق برنامه اولیه ادامه دارد.

 

روسای دانشگاه‌ها، تخلفات احتمالی را مکتوب گزارش کنند

09:44: دبیر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، تخلفات احتمالی را به صورت مکتوب و مستند به هیات نظارت شهرستان‌ها ارسال کنند.

 دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری انتخابات نظام پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، بیان کرد سلامت انتخابات با نظارت دقیق امکانپذیر است و تمام قوانین و مقررات باید به دقت اجرا شوند.

وی تاکید کرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید هر تخلفی را به صورت مکتوب و مستند به هیئت نظارت شهرستان‌ها ارسال کنند.

دبیر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی، افزود: بررسی تمام گزارش‌ها تنها به صورت مستند برای هیئت نظارت امکانپذیر است.



 تضمین امنیت آرا پزشکان

09:34: دبیرکل هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد که بالاترین تمهیدات امنیتی برای صیانت از آرا پزشکان در هفتمین دوره از این انتخابات، صورت گرفته است.

 دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: تاکنون در کشور تجربه این وسعت از برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را نداشته ایم؛ به طوری که در یک ساعت اول انتخابات 1000 نفر رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت و 2500 نفر نیز شناسه خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال جامعه پزشکی توصیه می‌کنیم که یک ساعت بعد از دریافت شناسه رای خود را ثبت کنند.

حریرچی سطح امنیت این دوره از انتخابات نظام پزشکی و همچنین رای‌دهی الکترونیکی را بسیار بالا خواند و گفت: سازمان پدافند غیر عامل و سایر سازمان‌های ذیربط در تامین امنیت انتخابات مشارکت کرده‌اند و بالاترین تمهیدات امنیتی اتخاذ شده است.
 




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: