کد خبر: ۱۵۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 19
دبیر انجمن داروسازان ایران
دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به نقش سازمان نظام پزشکی در توسعه و تعادل بخشیدن به نظام سلامت اظهار داشت: با توجه به موضوعات مبتلا به جامعه داروسازی، انتخابات این دوره از اهمیت خاصی برای داروسازان حائز اهمیت است.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>در میان ده‌ها تهدیدی که در چند سال اخیر متوجه جامعه داروسازی شده و احتمالا در سال‌های آینده این رشته را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد، بی توجهی به انتخابات نظام پزشکی، قابل قبول نیست.

به گزارش شفاآنلاین،سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به نقش سازمان نظام پزشکی در توسعه و تعادل بخشیدن به نظام سلامت اظهار داشت: با توجه به موضوعات مبتلا به جامعه داروسازی، انتخابات این دوره از اهمیت خاصی برای داروسازان حائز اهمیت است. 

وی ادامه داد: مشارکت در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها و نیز حضور آگاهانه در فرایند شکل گیری سیاست‌ها و برنامه‌ها ایجاب می‌کند همه دلسوزان گروه‌های مختلف اعم از پزشکی و داروسازی با تمام توان در انتخابات این دوره مشارکت کنند. 

وی ضمن درخواست از کلیه شعب انجمن داروسازان در سراسر کشور بمنظور مشارکت حداکثری در انتخابات، تصریح کرد: شکی نیست که بدون یک نظام پزشکی قوی، مقتدر، نظاممند و مبتنی برمرجعیت تشکل گرا، حقوق ما پایمال شده، دستاوردهای پیشین کم رنگ شده و سامانه‌‌ها برای تشریح امور و احقاق حقوق تضعیف خواهد شد. 

وی افرود: داروسازان قدرت و ظرفیت نظام پزشکی را می‌شناسند ومی دانند که با همدیگر و با یک نظام پزشکی قوی، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را از پیش روی نظام سلامت برداریم. 

وی ضمن گلایه از برخی اعضا که انتخابات نظام پزشکی را جدی نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: دغدغه همه ما رشد و تعالی و توسعه کشور و تقویت نظام سلامت است و در این مسیر باید انتخابات نظام پزشکی را به عنوان یک قاعده روشمند مورد توجه قرار دهیم و در این میان مهم‌ترین نکته این است که نگذاریم رویکردهای انزواجویانه بر فضای انتخابات سیطره پیدا کند. 

به گفته سجادی، در میان ده‌ها تهدیدی که در چند سال اخیر متوجه جامعه داروسازی شده و احتمالا در سال‌های آینده این رشته را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد، بی‌توجهی به انتخابات نظام پزشکی، قابل قبول نیست. 

سجادی تاکید کرد: توصیه انجمن داروسازان ایران این است که همکاران داروساز در هر استان به دور از مباحث سیاسی و جناحی؛ به افراد معتمد، کاربلد، آگاه و مورد وثوق رای داده و آینده‌نگری را مورد توجه خود قرار دهند. 

وی تاکید کرد: انتخابات نظام پزشکی (Medical System Elections)مظهر بالندگی و آینده سازی جامعه پزشکی و داروسازی است و قطعا همه منتخبین جامعه داروسازی در انتخابات نظام پزشکی مورد تایید و حمایت انجمن داروسازان ایران خواهند بود. فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: