کد خبر: ۱۵۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 19
دکتر سید حسن هاشمی در فرودگاه کابل هدف از سفرش به افغانستان را توسعه روابط دو کشور در حوزه سلامت و بهداشت و گسترش همکاری ها با وزارت بهداشت افعانستان و همچنین بخش خصوصی این کشور در زمینه سلامت اعلام کرد
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از یک سفر دو روزه به قرقیزستان صبح چهارشنبه در راس هیاتی بلندپایه وارد فرودگاه کابل شد و مورد استقبال معاون وزارت بهداشت افعانستان قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن هاشمی در فرودگاه کابل هدف از سفرش به افغانستان را توسعه روابط دو کشور در حوزه سلامت و بهداشت و گسترش همکاری ها با وزارت بهداشت افعانستان و همچنین بخش خصوصی این کشور در زمینه سلامت اعلام کرد.

وی تاکید کرد افعانستان و ایران دو کشور برادر و دوست نزدیک هستند و آینده روابط دوجانبه روشن و رو به گسترش است.

قرار است دکتر هاشمی، در این سفر با همتای افغانستانی خود تفاهم نامه مشترکی را امضا کند.
وی همچنین در این سفر یکروزه با عبدالله عبدالله ریس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان نیز دیدار خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در پایان سفر به بیشکک و پیش از پرواز به کابل نیز به ایرنا گفت: با توافق های صورت گرفته در قرقیزستان، حوزه اوراسیا فرصت بزرگی برای حضور بخش سلامت ایران است.

وی در باره دستاوردهای مذاکرات دو روزه در بیشکک، اظهار کرد: خوشبختانه ایران روابط فرهنگی و تاریخی دراز مدتی با کشورهای منطقه از جمله قرقیزستان دارد و در عین حال اراده دو جانبه هم بر توسعه روابط استوار شده است.

در جریان سفر و مذاکرات و دیدار وزیران بهداشت ایران و قرقیزستان دیروز سه سند به عنوان نقشه راه همکاری های سلامت بین دو کشور در برگیرنده حوزه های مختلف دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی امضا شد.

محورهای همکاری های پیش بینی شده ایران و قرقیزستان حوزه های درمان و خدمات بیمارستانی، گردشگری سلامت، دارو، تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و آزمایشگاهی، آموزش و تحقیقات علوم پزشکی، مراقبت های بهداشتی، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر و توسعه شبکه های بهداشتی درمانی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: