کد خبر: ۱۵۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 16
در کشور ما تهیه سم مار غالباً از جمعیت مارها در طبیعت صورت می‌پذیرد، و مسلماً فشار زیادی به طبعیت وارد می‌شود، و به سمت سراشیبی انقراض گونه‌های مارها پیش خواهیم رفت.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: علاوه بر استفاده از سم مارها برای تهیه داروها و پزشکی، یک تجارت پُرسود بین المللی نیز وجود دارد زیرا هر گرم سم مار گرانتر از هر گرم طلا در بازارهای جهانی قیمت گذاری می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد کابلی درباره اهمیت و ارزش سم مارها در حوزه داروها و پزشکی اظهار داشت: در کشور ما تهیه سم مار غالباً از جمعیت مارها در طبیعت صورت می‌پذیرد، و مسلماً فشار زیادی به طبعیت وارد می‌شود، و به سمت سراشیبی انقراض گونه‌های مارها پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: البته اقدام خوبی که سازمان محیط زیست در حال پیگیری است تلاش برای الگوی برداری و تکثیر مارها است، زیرا در برخی کشورها همچون فرانسه، برزیل و چین؛ انواع مارهای جهان را در اسارت پرورش می‌دهند، و طی هر 30 تا 45 روز از آنها سم گیری صورت می‌پذیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: بنابراین علاوه بر استفاده از سم مارها در تهیه داروها و پزشکی، یک تجارت پُرسود بین المللی نیز توسط این کشورها انجام می‌شود، زیرا هر گرم سم مار گرانتر از هر گرم طلا در بازارهای جهانی قیمت گذاری می‌شود.

کابلی خاطرنشان کرد: بنابراین جای تاسف دارد که کشورمان با توجه به پتانسیل مارهای طبیعی که دارد از این تجارت پُرسود بین المللی بی بهره است.

برچسب ها: سلامت ، دانشگاه ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: