کد خبر: ۱۵۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 17
اخیرا دانشمندان رابط مغز و کامپیوتری ساختند که به فرد کمک می‌کند تا درد کمرش تسکین یابد.
شفا آنلاین:  محققان موفق به ساخت رابط مغز و کامپیوتری (BCI) شدند که قادر است دردهای عضلانی اسکلتی را تسکین دهد. این رابط حتی می‌تواند برای درمان مشکلاتی نظیر بی‌خوابی و پریشانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.     



به گزارش شفا آنلاین:اخیرا دانشمندان رابط مغز و کامپیوتری ساختند که به فرد کمک می‌کند تا درد کمرش تسکین یابد. محققان این پروژه مدعی هستند که BCI ساخت آنها می‌تواند مسیر دردهای اسکلتی عضلانی را معکوس کرده و از این دردها بکاهد.


در شرایطی که فرد از درد رنج می‌برد، در واقع سیگنال‌های درد از یک مسیری حرکت می‌کنند که این رابط موجب تغییر مسیر درد می‌شود. محققان این پروژه در مقاله‌ای که به چاپ رساندند آورده‌اند که: «ما سامانه‌ای فیدبک‌گیری را از نرون‌ها برای تسکین دردهای اسکلت عضلانی ساخته‌ایم. با استفاده از این سامانه می‌توان فیدبک دقیق و سریع از شرایط دینامیکی بدن فرد گرفت و با این کار به مغز فرد این امکان را می‌دهید تا درد را تسکین دهد.» در حال حاضر برهمکنش با دردهای مرکزی با استفاده از ترکیبات مخدر و اندروفین‌ها انجام می‌شود. BCI این قابلیت را دارد که برای تسکین دردها عصبی و مشکلاتی نظیر بی‌خوابی، پریشانی و دردهای نفوذی نیز به کار رود. تمامی این روش‌ها مبتنی بر مفهوم پلاستیسیته نورونی است که در آن عقیده براین است که اعصاب می‌تواند دوباره خود را بسازند و بعد از زخم برداشتن، امکان بازیافت اتصالات وجود دارد. البته هنوز در اول راه هستیم و باید تحقیقات بیشتری در این حوزه صورت گیرد. با توجه به تحقیقات و پیشرفت‌های انجام شده، خیلی دور نیست که محصولاتی در این حوزه از شرکت‌های نوپا به بازار عرضه شود.سپید
NBIC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: