کد خبر: ۱۵۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 15
سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کند که فعالیت‌های اجتماعی در زمینه ایدز و هپاتیت بدون ترغیب جامعه و استفاده از پتانسیل افراد موثر مانند هنرمندان اثربخش نیست. اهداکنندگان مستمر بیشترین نقش را در تامین خون سالم دارند

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر جذب، حفظ و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون از برنامه این سازمان برای واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون در برابر هپاتیت B خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر عباس صداقت در نشست خبری امروز سازمان انتقال خون که با موضوع وضعیت ابتلا به هپاتیت B وC در ایران برگزار شد، افزود: سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کند که فعالیت‌های اجتماعی در زمینه ایدز و هپاتیت بدون ترغیب جامعه و استفاده از پتانسیل افراد موثر مانند هنرمندان اثربخش نیست. اهداکنندگان مستمر بیشترین نقش را در تامین خون سالم دارند. در سال 1395 شیوع هپاتیت B و C در میان این اهداکنندگان یک درصد بود. به همین دلیل باید از طریق رسانه این گروه از اهداکنندگان را در زمینه خودمراقبتی آگاه کرد.

وی ادامه داد: در سال 1395، نظام مراقبت از سلامت اهدای خون در کشور راه‌اندازی شد. براساس آخرین تخمین‌ها شیوع هپاتیت C در کشور نیم درصد و در میان جمعیت اهداکنندگان مستمر 32.0 درصد برآورد شده است.  هپاتیت B نیز 1.5 درصد در میان مردم عادی و 81.0 درصد در میان اهداکنندگان مستمر تخمین زده شده است.

مدیرکل دفتر جذب، حفظ و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون همچنین تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های خود برای مراقبت از سلامت خون به سمت خطر صفر انتقال حرکت کنیم. شناسایی زودهنگام بیماران، درمان را موثرتر می‌کند. در تمام دنیا ثابت شده است که کشورهای موفق در زمینه تبلیغ پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت، از رسانه‌ها بخصوص فضای مجازی استفاده کرده‌اند.

به گفته صداقت، سازمان انتقال خون متعهد شده است به منظور اجرای برنامه جهان عاری از هپاتیت، اهداکنندگان مستمر خود را از نظر ابتلا به هپاتیت B واکسینه کند. به همین منظور در فاز اول این برنامه که با همکاری وزارت بهداشت انجام می‌شود، 100 هزار اهداکننده مستمر واکسینه خواهند شد. همچنین توان تولید این واکسن توسط انستیتوپاستور فراهم شده است.

برچسب ها: هپاتیت ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: