کد خبر: ۱۵۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 15
هفتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی در روز 30 تیر از ساعت 8 صبح تا 8 شب در 199 حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی و حضوری برگزار می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>رییس هیأت مرکزی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی از برگزاری این انتخابات در ۱۹۹ حوزه انتخابیه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد آقاجانی‌ معاون درمان وزارت بهداشت و رییس هیأت اجرایی هفتمین انتخابات دوره نظام‌پزشکی(Medical System) کشور در حاشیه اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی در روز 30 تیر از ساعت 8 صبح تا 8 شب در 199 حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی و حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات برای نخستین بار از سیستم الکترونیک برای رأی‌گیری استفاده شده تا شاهد افزایش مشارکت اعضای نظام‌پزشکی در انتخابات باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت و رییس هیأت اجرایی هفتمین انتخابات دوره نظام‌پزشکی کشور عنوان کرد: 250 هزار نفر عضو سازمان نظام‌پزشکی واجد شرایط شرکت در هفتمین انتخابات نظام‌پزشکی هستند که می‌توانند در 6 رشته به کاندیدای‌ مورد نظر خود رأی بدهند البته هر یک از اعضا به رشته تحصیلی خود شامل پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی‌(Pharmacy)، مامایی و کارشناسان پروانه‌دار می‌توانند رأی دهند.

وی با اشاره به تعداد کاندیدای مورد تأیید صلاحیت در هفتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی اشاره کرد و افزود: 5 هزار و 170 نفر کاندیدای هیأت مدیره نظام‌پزشکی تأیید صلاحیت شدند که اعضای نظام‌پزشکی می‌توانند به آنها رأی بدهند و در این دوره از انتخابات تعداد اعضای تأیید صلاحیت شده بیش از دوره‌های گذشته بوده است.

 آقاجانی‌ به تخلفات در تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: هیأت نظارت بر روی تبلیغات نظارت لازم را انجام داده و ما از کاندیداهای اعضای هیأت مدیره نظام پزشکی درخواست می‌کنیم تا با رعایت آیین‌نامه و در چارچوب قانونی به تبلیغات بپردازند.

 وی یادآور شد: در صورتیکه‌ اسامی اعضای نظام‌پزشکی در سامانه مرکزی انتخابات وجود نداشت یا محل اشتغال با اطلاعات مورد ثبت در سامانه تطابق‌ نداشت این تمهید فراهم شده که اعضا به منظور مشارکت حداکثری و اینکه حق رأی از هیچکس‌ سلب نشود در روز رأی‌گیری در حوزه‌های حضوری حاضر شده و به کاندیدای مورد نظر خود رأی دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: