کد خبر: ۱۵۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 15
وزیر بهداشت:
سیدحسن هاشمی گفت: ادامه خدمت در دولت زمانی مفید است که بتوانیم کاری انجام دهیم و برای این کار باید اختیارات و منابع کافی و پایدار داشته باشیم، در غیر این صورت فرقی نمی کند که چه کسی مسئول باشد.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکپارچگی تولیت نظام سلامت و تأمین منابع پایدار را 2شرط اساسی برای ادامه فعالیت در حوزه سلامت اعلام کرد و گفت: بدون تأمین این شرایط کار چندانی نمی توانیم انجام دهیم.

به گزارش شفاآنلاین،سیدحسن هاشمی روز شنبه در اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی(Medical Universities) در هتل ارم تهران گفت: ادامه خدمت در دولت زمانی مفید است که بتوانیم کاری انجام دهیم و برای این کار باید اختیارات و منابع کافی و پایدار داشته باشیم، در غیر این صورت فرقی نمی کند که چه کسی مسئول باشد.
هاشمی افزود: نکته مهم، اثرگذاری است و اگر نتوانیم به عنوان یک مسئول فعالیت کنیم، می توانیم به عنوان یک پزشک سهم خود را برای سلامت مردم ادا کنیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: اقدامات زیادی در قالب طرح تحول سلامت در چهار ساله گذشته انجام شد و برگزاری اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی فرصتی است که توفیقات و اشتباهات این طرح را مرور کنیم تا افرادی که در دولت آینده مسئول هستند، بتوانند برای ادامه این طرح در دولت دوازدهم با قدرت و قوت برنامه‌های دولت را در حوزه سلامت ادامه دهند.
وی گفت: کاهش هزینه‌های درمان، احترام به مردم در مراکز درمانی، توسعه خدمات و نوسازی تجهیزات و افزایش تجهیزات بیمارستانی انجام شد که در طول تاریخ بی سابقه است.
وزیر بهداشت افزود: دسترسی مردم به خدمات سلامت به خصوص در مناطق محروم و مرزی افزایش یافت، دو هزار اتاق زایمان ویژه ساخته شد، آمار سزارین کاهش یافت و یک میلیون و 600 هزار زایمان طبیعی انجام شد.
وی افزود: کار ویژه دیگری که در این مدت انجام شد، اجرای برنامه کاهش سکته های مغزی و قلبی است که خدمات آن در حد خدمات مراکز آمریکایی و اروپایی است و به سرعت به افراد دچار سکته رسیدگی می شود، البته هنوز تعداد بیمارستان‌های مشمول این طرح کم است و در مورد سکته های مغزی 57 بیمارستان و در مورد خدمات سریع اورژانس سکته قلبی 24 بیمارستان فعال شده اند که باید افزایش یابد.
وزیر بهداشت گفت: تعداد تخت های آی سی یو در چهار سال گذشته به میزان 25 درصد کل تخت های قبلی افزایش یافت و حدود 24 هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شد اما برای اداره بیمارستان ها از نظر منابع و نیروی انسانی مشکل داریم.
هاشمی افزود: باید برای 420 شهر متخصص وجراح و ارتوپد و رادیولوژیست و پرستار و فوق تخصص های رشته های پیچیده فراهم کنیم، تقاضا زیاد است اما تعداد فارغ التحصیلان این رشته ها کم هستند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: دو مشکل عمده در نظام سلامت کشور وجود دارد یکی نبود تولیت واحد و یکپارچه و دیگری نبود منابع مالی پایدار، این مسئله آسیب زاست، دستگاه های مختلفی در حوزه سلامت دخیل هستند از وزارت صنعت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و نفت گرفته که آلودگی تولید می کنند تا وزارت نیرو که آب و فاضلاب و برق مردم را تامین می کند یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با روح و روان مردم سر و کار دارد یا وزارت دادگستری که باید عدالت را پیگیری کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: