کد خبر: ۱۵۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 15
آغاز غربالگری اوتیسم در سراسر کشور
حسین نحوی نژاد گفت: سازمان بهزیستی کشور برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله آنلاین در اختلال طیف اوتیسم را در تمامی استان‌های کشور که دارای مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم هستند، آغاز کرده است.

شفاآنلاین>سلامت>معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله آنلاین در اختلال طیف اوتیسم در تمامی استان‌های کشور خبرداد.

به گزارش شفاآنلاین،حسین نحوی نژاد  گفت: سازمان بهزیستی کشور برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله آنلاین در اختلال طیف اوتیسم را در تمامی استان‌های کشور که دارای مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم هستند، آغاز کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در این برنامه، ضمن اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی گسترده در سطح استان‌های کشور در خصوص اختلال طیف اوتیسم، تمامی کودکان 2 تا 5 ساله مراجعه‌کننده به پایگاه‌های غربالگری(Screening bases) و تشخیص، توسط والدین و با راهنمایی مربیان و کارشناسان آموزش‌دیده، از نظر احتمال دارا بودن علایم این اختلال، مورد سنجش و غربال قرار خواهند گرفت.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در صورت مشکوک‌بودن کودک به ابتلای این اختلال، آزمون تشخیصی انجام می‌شود و در صورت قطعی‌شدن تشخیص، کودک به مراکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم استان جهت مداخلات مرکزمحور و خانواده‌محور ارجاع خواهد شد.

نحوی نژاد با بیان اینکه این برنامه به عنوان برنامه‌ای خانواده‌محور در نظر گرفته شده است، افزود: بر این اساس پس از تشخیص قطعی اختلال طیف اوتیسم برای تمامی خانواده‌هایی که دارای کودکان مبتلا به این طیف هستند، برنامه و بسته آموزشی به نام "روزنه" ارایه می‌شود تا روند مداخلات در درون مرکز و نیز در درون خانواده، هم‌پای هم پیش رود. این بسته شامل پنج کتابچه آموزشی و اسباب‌بازی‌های هدفمند است.

معاون سازمان بهزیستی خطاب به تمامی والدین گفت: چنانچه کودک شما 2 تا 5 ساله است و پاسخ شما به سه سؤال یا بیشتر از سؤالات آزمون غربالگری که در این لینک http://behzistiautism.ir/ قرار دارد، مثبت است، برای بررسی بیشتر توسط کارشناسان و دریافت راهنمایی‌های لازم باید به مرکز آموزشی توانبخشی اختلال طیف اوتیسم استان خود مراجعه کنید و به خاطر داشته باشید که تا قبل از بررسی بیشتر کارشناسان، جای هیچ نگرانی برای شما وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: