کد خبر: ۱۵۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 14
پژوهشگران دریافتند در زنانی که مورد جراحی برای بزرگ کردن پستان قرار گرفته‌اند، آزمایش‌های معمول با الکتروکاردیوگرافی برای تشخیص مشکلات قلبی کمتر قابل‌اتکا هستند.
شفا آنلاین:یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنانی که دارای ایمپلنت پستان هستند، ممکن است در معرض خطر بیشتر حمله قلبی قرار گیرند، زیرا این وسائل شناسایی علائم بیماری در نوار قلبی را مشکل می‌کنند.


به گزارش شفا آنلاین به نقل از دیلی‌ تلگراف پژوهشگران دریافتند در زنانی که مورد جراحی برای بزرگ کردن پستان قرار گرفته‌اند، آزمایش‌های معمول با الکتروکاردیوگرافی برای تشخیص مشکلات قلبی کمتر قابل‌اتکا هستند.


برای انجام الکتروکاردیوگرافی یا گرفتن نوار قلب الکترودهای روی قفسه سینه چسبانده می‌شود تا ریتم و فعالیت الکتریکی قلب ارزیابی شد و ناهنجاری‌های احتمالی شناسایی شوند.


اما این بررسی جدید که یافته‌های آن در کنفرانس انجمن متخصصان قلب اروپا در وین ارائه شد، نشان داد که هنگامی‌که زنان ایمپلنت پستانی دارند، تفسیر نوار قلب دقت بسیار کمتری دارد و باعث اشتباهات تشخیصی می‌شود.


دکتر سیتیکون بون از بیمارستان پرنسس گریس در موناکو و سرپرست این بررسی گفت: «تجربه ما نشان می‌دهد که ایمپلنت‌های پستانی دیدن قلب با اکوکاردیوگرافی را مشکل‌تر می‌کنند، زیر امواج اولتراسوند نمی‌تواند از درون ایمپلنت بگذرند. هدف ما در این بررسی این بود که ببینیم آیا ایمپلنت در الکتروکاردیوگرافی هم اختلال ایجاد می‌کند یا نه.»


این کارآزمایی کوچک بر روی ۲۸ زن با ایمپلنت و ۲۰ زن بدون ایمپلنت با سن مشابه انجام شد که همه‌شان سالم بودند و مشکل شناخته‌شده ساختاری قلب نداشتند.


متخصصان مستقل که این زنان را ندیده بودند و نمی‌دانستند ایمپلنت دارند یا ندارند، نوارهای قلبشان را تفسیر کردند.


بین ۳۸ تا ۵۷ درصد نوارهای قلب زنان در گروه ایمپلنت به‌وسیله این متخصصان «غیرطبیعی» توصیف شدند. درحالی‌که این بر اساس آزمایش‌های دیگر هیچ مشکل قلبی نداشتند.


دکتر بون می‌گوید: «به نظر ما تشخیص‌های نادرست بر اساس نوار قلب به علت وجود ایمپلنت هستند.»


این پژوهشگران معتقدند ایمپلنت جریان پیام‌های الکتریکی را که از قلب می‌آید، مسدود می‌کند، یا باعث می‌شود الکترودهای نصب‌شده بر روی پوست در مکان‌های متفاوتی از جاهای معمول قرار گیرند.


دکتر بون توصیه کرد زنانی که ایمپلنت پستانی دارند پیش از گرفتن نوار قلب به دکترشان دراین‌باره اطلاع دهند.


همچنین به گفته او گرفتن یک نوار قلب از زن پیش از گذاشتن ایمپلنت برای پزشک مفید خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: