کد خبر: ۱۵۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 12
دارچین با خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی خود، باعث کاهش تورم، قرمزی و مانع از سفت شدن مفاصل آسیب‌دیده می‌شود. عسل نیز با خواص ضدالتهابی و آنتی‌‌اکسیدانی خود، روند بهبود این مشکل را سریع‌تر می‌کند

شفا آنلاین>تغذیه>عسل و دارچین به تنهایی خواص درمانی بسیاری دارند و زمانی‌که با یکدیگر ترکیب شوند، سلامت ذهنی و جسمی را تضمین می‌کنند. با خواص آن‌ها بیشتر آشنا شوید!

به گزارش شفا آنلاین،همه ما می‌دانیم که برخی از مواد طبیعی دارای خواص درمانی بسیاری هستند و از آن‌ها می‌توان برای درمان و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد. عسل و دارچین یکی از این مواد طبیعی هستند که به دلیل خواص درمانی بی‌شماری که دارند، استفاده از آن‌ها در پزشکی و افزایش سلامت بدن کاربرد فراوانی دارد.

عسل که به صورت طبیعی از شهد گل به وجود می‌آید سرشار از گلوکز، فروکتوز و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، سدیم، کلر، پتاسیم و منیزیم است. عسل داری خواص ضدعفونی کننده، ضدباکتری بسیاری بوده و به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها شناخته شده است.

دارچین حالتی شبیه به پوست درخت داشته و رنگ قهوه‌ای و حالت لوله‌ای آن در همه جای دنیا معروف است. این ادویه عموما به صورت پودر شده در تهیه‌ی انواع غذاها و شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارچین دارای عطری خوش و شیرین است و طبیعتی گرم دارد و در حدود 100 گونه از آن در جهان وجود دارد.

این ادویه خوشبو، دارای خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی(Anti-inflammatory) و ضدعفونی بوده و حاوی مواد مغذی ضروری بسیاری برای حفظ سلامت بدن است. علاوه‌براین، یک منبع استثنایی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و همچنین حاوی ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین D، E، A، K  است.

ترکیبی از این خواص دارویی تاثیرات موثری بر سلامت بدن دارد که در این قسمت به تعدادی از این خواص درمانی و سلامتی اشاره خواهیم کرد. با زیبامون دات کام همراه باشید.

درمان آرتروز

آرتروز یکی از مشکلات مربوط به مفاصل است که معمولا با درد در این نواحی همراه است و در بسیاری از مواقع مانع از انجام کارهای روزمره و یا حرکت کردن می‌شود. برای درمان این مشکل می‌توان از عسل و دارچین استفاده کرد و درد مفاصل را تا حد زیادی کاهش داد.

دارچین با خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی خود، باعث کاهش تورم، قرمزی و مانع از سفت شدن مفاصل آسیب‌دیده می‌شود. عسل نیز با خواص ضدالتهابی و آنتی‌‌اکسیدانی خود، روند بهبود این مشکل را سریع‌تر می‌کند.

برای این درمان، 1 قاشق عسل و نصف قاشق پودر دارچین را درون یک فنجان آب داغ بریزید و هر روز صبح با معده خالی، آن را بنوشید.

برای درمان موضعی نیز می‌توانید مقدار مساوی از عسل و دارچین را مخلوط کنید و روی محل آسیب‌دیده ماساژ دهید و بعد از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید. این روش را 2 بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش و آکنه

عسل و ددارچین، دارای خواص ضدمیکروبی هستند و می‌توان از ان‌ها برای درمان مشکلات پوستی مانند جوش استفاده کرد. علاوه‌براینف خواص ضدالتهابی این دو ماده‌ی طبیعی می‌تواند باعث کاهش علائم التهاب شده و مانع از ایجاد عفونت(Infection) می‌شوند.

1 قاشق عسل را با نصف قاشق پودر دارچین مخلوط کنید و سپس آن را روی قسمت‌های آسیب‌دیده‌ی پوست بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را بشویید. از این درمان، یک  تا دوبار در روز استفاده کنید.

بهبود کیفیت خواب

ترکیب این 2 ماده‌ی طبیعی و بسیار مفید نقش بسیار موثری در افزاسش کیفیت خواب دارد.

خواص ضدالتهابی آن‌ها، تورم در ناحیه‌ی اطراف گلو را کاهش می‌دهد و مانع از مسدود شدن راه‌های تنفسی می‌شود. علاوه‌براین، این ترکیب دارای خواص آرامش‌بخش نیز هستند و از این طریق نیز به بهبود کیفیت خواب کمک خواهند کرد.

1 تا 2 قاشق پودر دارچین را درون یک لیوان آب داغ بجوشانید و سپس با 1 قاشق عسل آن را شیرین کرده و قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید. به جای آب می‌توانید از شیر نیز استفاده نمایید.

کاهش وزن

در کنار تمام فعالیت‌هایی که برای کاهش وزن(Weight Loss) انجام می‌دهید مانند ورزش، رژیم غذایی و ... از ترکیب چربی‌سوز عسل و دارچین نیز استفاده نمایید تا کاهش وزنتان با سرعت بیشتری انجام شود.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل، می‌تواند به کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌های بدن کمک کنند. استفاده از دارچین در برنامه غذایی باعث کاهش میل به خوردن خواهد شد و همچنین سوخت و ساز بدن را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

نصف قاشق پودر دارچین را در یک لیوان آب داغ بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بجوشد. 1 قاشق عسل را با آن ترکیب کرده و بنوشید. از این ترکیب یکبار در ابتدای صبح و یک بار بعدازظهر بنوشید.

افزایش سلامت قلب

عسل و دارچین می‌تواند نقش کلیدی در بهبود سلامت قلب داشته باشد. خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل و دارچین، مانع از مسدود شدن شریان‌های قلب شده، گردش خون را افزایش داده و به کاهش سطح کلسترول(Cholesterol) کمک می‌کنند و به همین دلیل، نقش بسیار موثری در حفاظت از قلب خواهند داشت.

برای بهره‌مندی از خواص این مواد طبیعی و مفید، کافیست عسل را در صبحانه خود بگنجانید و از مقداری دارچین در کنار آن نیز استفاده نمایید.

کنترل قندخون و دیابت

عسل و دارچین برای افراد دیابتی بسیار مفید هستند. ترکیبات متعددی در این مواد غذایی طبیعی وجود دارد که باعث تحریک گیرنده‌های انسولین در بدن شده و باعث افزایش توانایی سلول‌های بدن برای استفاده از گلوکز می‌شوند.

افراد دیابتی باید به طور منظم، نصف قاشق دارچین و 1 قاشق عسل را مخلوط کرده و در طول روز از آن استفاده نمایند.

درمان سرفه

این مواد غذایی طبیعی، دارای خاصیت ضدمیکروبی و ضدویروسی بوده و برای درمان عفونت‌های سرماخوردگی و سرفه بسیار موثر و مفید هستند. علاوه‌براین، عسل باعث تسکین ناراحتی‌های ایجاد شده در گلو در اثر سرفه نیز خواهد شد.

برای این منظور نیز مانند مواردی که در قسمت‌های قبل به آن اشاره شد، 1 قاشق عسل و نصف قاشق پودر دارچین را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و بنوشید. این نوشیدنی را 2 بار در روز استفاده کنید.

بهبود زخم‌های کوچک

عسل و دارچین هر دو دارای خواص درمانی برای مشکلات پوستی به ویژه زخم‌های کوچک و سایش‌های سطحی هستند. علاوه‌براین این دو ماده‌ی طبیعی، توانایی از بین بردن باکتری‌ها و کاهش التهابات را نیز دارند و همین امر در بهبودی مشکلات پوستی بسیار موثر است.

برای این منظور تنها کافیست مقداری پودر دارچین را با 2 تا 3 قاشق عسل مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس این مخلوط را بر روی محل آسیب‌دیده و زخم بمالید. اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را بشویید. از این درمان 1 تا 2 بار در روز استفاده کنید تا به‌تدریج آثار زخم و بریدگی‌های سطحی از بین رود.

اگر احساس کردید که بعد از استفاده از این درمان، پوستتان می‌سوزد، از این روش استفاده نکنید!

مبارزه با مشکلات گوارشی

دارچین دارای فواید بسیاری در زمینه‌ی بهبود و حل مشکلات سیستم گوارشی نیز هست. این امر به‌خصوص در مدیریت مسائل مربوط به گوارش مانند سوزش سر دل، مشکلات معده بسیار موثر است. علاوه‌براین مانع از شکل‌گیری گاز اضافی نیز خواهد شد.

برای این منظور تنها کافیست مقداری دارچین را بر روی یک قاشق عسل بپاشید و قبل از هر وعده‌ی غذایی برای جلوگیری از مشکلات گوارشی، آن را میل کنید.

افزایش ایمنی بدن

ترکیب خوشمزه عسل و دارچین نقش بسیار موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز دارد. این 2 ماده دارای خواص ضدباکتری و ضدویروسیهستند که به بدن کمک می‌کند تا باکتری‌ها و ویروس‌های مضر را از بین ببرد. همچنین، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این 2 ماده‌ی طبیعی و مفید، برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن نیز بسیار مفید هستند.

نصف قاشق پودر دارچین را با 1 قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید و دو بار در روز از آن استفاده نمایید. در صورت تمایل می‌توانید این ترکیب را با یک لیوان آب گرم و مقداری آب‌لیمو نیز مخلوط کرده و سپس بنوشید.

این ترفند به سادگی می‌تواند سیستم ایمنی(Safety system) بدنتان را قوی و سالم نگه‌ داشته و از بروز بسیاری از بیماری معمولی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری خواهد کرد.

توجه داشته باشید که اگرچه دارچین و عسل هر دو ماده‌ی طبیعی هستند و برای سلامتی بدن نیز فواید بسیاری دارند اما نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی شود و همیشه حد تعادل را در استفاده از این ترکیب رعایت کنید. زیرا استفاده بیش از حد از ممکن است آسیب‌هایی را برای قسمت‌های دیگر بدن از جمله کبد را به همراه داشته باشد.

اگر این مطلب برایتان مفید بود با اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در افزایش سلامت دوستان و خانواده‌ی خود داشته باشید. علاوه‌براین می‌توانید نظرات خود را در رابطه با این موضوع با ما و سایر کاربران سایت زیبامون دات کام به اشترک بگذارید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: