کد خبر: ۱۵۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 12
وزیر بهداشت:اقلام واکسن نیز مانند داروها در دولت یازدهم افزایش یافته است ؛ در آغاز کارمان برای واکسن های معمولی هم دچارمشکل بودیم و این واکسن ها استاندارد نبودند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رفع بحران های دارویی در دولت تدبیر و امید گفت: ‌اقلام دارویی در این دولت به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین، حسن هاشمی روز چهارشنبه در همایش معاونان غذاو دارو افزود:‌ اقلام واکسن نیز مانند داروها در دولت یازدهم افزایش یافته است ؛ در آغاز کارمان برای واکسن های معمولی هم دچارمشکل بودیم و این واکسن ها استاندارد نبودند.

وی با اشاره به دسترسی مردم به دارو و حمایت مالی از نیازمندان به دارو در یکصد روز اول دولت یازدهم، گفت:در این دولت جهت کاهش واردات و تولید داروهای جدید گام های بزرگی برداشته شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: حوزه دارو همواره پرحاشیه بوده اما کم حاشیه ترین آن در این دولت بوده و با مدیریت رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو کمتر دچار حاشیه شدیم .

وی تصریح کرد: البته بی حاشیه هم نبودیم که علت آن نقل و انتقالات در حوزه مالی،‌ سرمایه گذاری و مجوزها بوده چرا که فعل و انفعالات این بخش زیاد است و گروه ها و جریانات زیادی در آن تاثیرگذار هستند.

وزیربهداشت گفت: هیچ گاه نگفته ایم عاری از نقص هستیم؛ شاکله دولت حتما نقص دارد چرا که معصوم نیستند.تازه آنها که ادعا می کردند که نقض ندارند مشکل و اشکال در دولت شان کم نبود.
وزیر بهداشت تصریح کرد:‌انصاف حکم می کند اگر ایرادی وجود دارد از مسیر قانون، دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری و دستگاه قضایی بیان شود.

وی افزود:روال زشتی در کشور ایجاد شده که با دین، اخلاق، انصاف و در مواردی با انسانیت سازگار نیست و هر چه تشخیص می دهیم اعلام می کنیم و متاسفانه در دستگاه عدالت خانه ما برخوردی با این موارد نمی شود.

وزیر بهداشت گفت: ‌به طور مثال هر کسی علیه من در روزنامه یا فضای مجازی مطلب می نویسد و برخورد نمی شود اگر هم منصفانه عمل کنند چند سال طول می کشد تازه من که وزیر مملکت هستم.

هاشمی افزود: اگر 22 بهمن و روز قدس به من ناسزا بگویند ابزاری نداریم که ثابت کنیم حالا اگر هم ثابت شد چه می شود.

وی افزود: این روزها صحبت از ماندن، رفتن، ‌آمدن و نیامدن است اما می توان از اعتبار و آبروی خود گذشت اما نمی توان از اعتبار و آبروی خانواده و بستگان گذشت و هر کس که می آید تنها کاری که می تواند بکند این است که خود را به مردم، انقلاب و اسلام وقف کند

وزیر بهداشت گفت: خوشحالم که در روزهای پایانی، کمبود دارو و غذا مردم را آزار نداد، برخی ها تلاش و شیطنت کردند و هرچند لایه های نهایی را نمی بینید اما چند لایه، پشت پرده را می توانید ببینید که چه اقدامات ایذایی انجام می شود که خوشبختانه چندان هم تاثیرگذار نبود.

هاشمی تاکید کرد: حوزه دارو در دولت دوم روحانی باید تصمیمات استراتژیک تری بگیرد .

وی ادامه داد: داروهای ژنریک، کیفیت دارو، بازسازی صنعت داروسازی(Pharmacy)، تولید داخل و شرکت‌های دانش بنیان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در عین حال تولید کنندگان باید بازارهای مهم تری را هدف قرار دهند.

وزیر بهداشت گفت: خریداران خدمت سلامت یعنی وزارت بهداشت و بیمه ها برای خرید های کلی و کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و اقتصاد دارو باید استراژی های مهم تری داشته باشند.

هاشمی افزود: نمی شود که خریدار عمده مستقیم و غیرمستقیم دارو، دولت باشد اما برای پرداخت پول تضمینی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: شرکت های دارویی نمی دانند پول داروی آنها چه زمانی و باچه شیوه ای پرداخت می شود. رفتارهایی در این زمینه وجود دارد که قابل قبول نیست، بعد از یک سال هم که می خواهیم پول پرداخت کنیم باید اوراق بدهیم که نرخ های آنها متفاوت است.

وزیر بهداشت گفت: اگر این روند ادامه یابد طبیعی است که شرکت ها ارزان فروشی نمی کنند و حتما روی کیفیت تاثیر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بد و بیراه شنیدن پوستی کلفت می خواهد و انتظار است اگر اشکالی وجود دارد آن را به ما بگویند تا آن را اصلاح کنیم.

معاونان غذا و داروی سراسر کشور از وزیر بهداشت خواستند که دکتر رسول دیناروند در دوره بعد نیز به عنوان ریاست سازمان غذا و دارو ابقا شود‌.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: