کد خبر: ۱۵۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 11
ساخت واکسن حیاتی یکی از مهم ترین طرح های کلان ملی است که پس از اخذ مجوز وزارت بهداشت و با حمایت مالی معاونت علمی ریاست جمهوری و سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط یک شرکت دانش بنیان وارد مرحله تولید انبوه شده به گونه ای که این طرح کلان از مهر ماه سال جاری به بهره برداری کامل می رسد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به ساخت واکسن آنفولانزای انسانی از بهره برداری این طرح در مهرماه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،اسماعیل صابرفر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت:  ساخت  واکسن حیاتی یکی از مهم ترین طرح های کلان ملی است که پس از اخذ مجوز وزارت بهداشت و  با حمایت  مالی معاونت علمی ریاست جمهوری و سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط یک شرکت دانش بنیان وارد مرحله تولید انبوه شده به گونه ای که  این طرح کلان از مهر ماه سال جاری   به بهره برداری کامل می رسد.

وی با اشاره به تولید انبوه واکسن(vaccine) آنفولانزای انسانی از ابتدای نیمه دوم سال جاری، افزود:  طبق برآورد های انجام شده 500 هزار دوز از این واکسن در اولین مرحله تولید می شود که هزینه هر ویال آن  بین 18 الی 20 هزار تومان است، واکسنی که  از سال 1381 در انستیتو پاستور ایران مورد تحقیق قرار گرفته و پس از طی مراحل آزمایشگاهی در پاستور برای تولید صنعتی به  پارک فناوری راه یافت.

این متخصص ویروس شناسی در مورد هزینه 20 هزار تومانی واکسن آنفولانزای انسانی  یادآور شد: این مبلغ تقریبا 20 درصد قیمت مشابه خارجی است که تاکنون نزدیک به 30 میلیارد تومان برای تولید انبوه و تجاری سازی آن هزینه شده است، از سوی دیگر این واکسن صرفا همان واکسن آنفولانزای تخم مرغی است و ارتباطی به مدل نوترکیب  واکسن آنفولانزای انسانی ندارد .

وی با اشار ه به اینکه هم اکنون واکسن(vaccine) حیاتی آنفولانزای انسانی( تخم مرغی )   90 درصد واکسن های مصرفی جهان را در بر می گیرد، افزود: تاکنون هیچ واکسن آنفولانزای انسانی  ( تخم مرغی ) در ایران تولید نشده و از سوی دیگر واکسن کنونی اولین نوع از واکسن های آنفولانزای انسانی  ( تخم مرغی ) است که با مجوز وزارت بهداشت تولید انبوه آن محقق شد که با تولید انبوه آن به زودی درهای واردات این واکسن حیاتی نیز بسته می شود.

صحرائی اظهار کرد: قیمت گذاری اصلی واکسن آنفولانزای انسانی توسط وزارت  بهداشت  بهداشت انجام می گیرد اما باز هم در صدد کاهش قیمت داخلی این واکسن حیاتی هستیم از سوی دیگر هزینه نوع وارداتی آن بیش از 12 دلار است که البته در برخی کشور ها  به علت هدف قراردادن جمعیت سالمندی در برنامه های واکسیناسیون ، این واکسن ، تحت حمایت بیمه  ها قرار دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: