کد خبر: ۱۵۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ - 2017July 10
وزیر بهداشت امروز پس از بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک در آیین افتتاحیه بیمارستان فوق تخصصی خصوصی سینا در این شهر حضور یافت.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت(Minister of Health) گفت: در استان مرکزی باید نسبت تخت به جمعیت خیلی بهتر از وضع موجود باشد.

به گزارش شفا آنلاین،وزیر بهداشت امروز پس از بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک در آیین افتتاحیه بیمارستان فوق تخصصی خصوصی سینا در این شهر حضور یافت.

دکتر سیدحسن هاشمی در این مراسم گفت: فعالیت در حوزه بهداشت و درمان و پزشکی کاری دشوار است و برخی از کسانی که در حوزه پزشکی مشغول به فعالیت نیستند، قضاوت دقیقی در این زمینه ندارند.

وی افزود: اگر سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت مقرون به صرفه بود، سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران حضور پررنگی در این زمینه داشتند. در حوزه سلامت، فرد سرمایه‌گذاری نمی‌بینیم که دست به ساخت بیمارستان بزند و اکثر بیمارستان‌های بخش خصوصی از محل درآمد کل جامعه پزشکی و مقدار کمی از محل کمک بانک‌ها احداث می‌شوند.

هاشمی اقدام سرمایه‌گذارانی که سرمایه خود را به حوزه سلامت اختصاص داده‌اند را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: امید است اهداف والای نوع دوستی، احترام به مردم، رعایت حقوق شهروندان و بالاترین خدمات با حداکثر استانداردهای روز دنیا را در این بیمارستان شاهد باشیم. وظیفه وزارت بهداشت حمایت از بخش خصوصی و در عین حال نظارت بر عملکرد این بخش است.

وزیر بهداشت(Minister of Health) تصریح کرد: در این استان باید سطح خدمات از نظر دسترسی بسیار بهتر از وضعیت فعلی باشد. بر اساس توجهات طی چند دهه گذشته به حوزه سلامت، در استان مرکزی نیز باید نسبت تخت به جمعیت خیلی بهتر بود و امروز باید چندمین بیمارستان خصوصی را افتتاح می‌کردیم.

هاشمی گفت: امید است شاهد اضافه شدن بیش از هزار تخت به مجموعه تخت‌های استان در کمتر از یک سال آینده باشیم. با احتساب پروژه‌های بیمارستان‌های خوانساری و ولیعصر(عج) این رقم باید به بیش از مقدار مذکور افزایش یابد.

وی اظهار کرد: نمایندگان و مسئولان ارشد استان مرکزی پیگیر شروع ساخت بیمارستان 650 تخت‌خوابی با مشارکت داخلی و خارجی هستند.  

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر هدف صرفا خدمت به مردم باشد و استانداردها را رعایت کنیم، این مرکز با استقبال مردم روبرو خواهد شد. مردم در وهله اول خواستار احترام و بعد خدمت همراه با انصاف هستند و اعتبار یک مجموعه در گرو رعایت این نکات است.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی نیز با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی دولت یازدهم گفت: بعد از پیروزی انقلاب و استقرار دولت‌ها در هیچ زمانی حضور قوی و با وسعت وزارت بهداشت و درمان و شخص وزیر در افکار عمومی را سراغ نداشتیم.

محمود زمانی قمی افزود: در تمام مدت سفر وزیر به استان و بازدید از پروژه‌ها همه مردم از نقش برجسته و بارز حوزه سلامت و وزیر تقدیر می‌کردند و خواستار ادامه حضور وی در کابینه دولت دوازدهم هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور از این حوزه و شخص وزیر بهداشت رضایت بسیاری داشته و علاقه به ادامه کار وی در کابینه دارد، ما نیز از وی درخواست ادامه این مسئولیت و رسالت بزرگ را داریم چراکه تداوم درست اقدامات در این بخش با حضور دکتر هاشمی میسر خواهد بود.

وی افزود: نکته برجسته این است که در روزهای پایانی این دولت به سر می‌بریم، اما در کمتر از پنج روز دو وزیر از کابینه دولت یازدهم به استان مرکزی سفر می‌کنند که نشان دهنده فعال بودن آنها و علاقمندی این وزرا به توسعه کشور و تحقق اهداف بلند در روزهای پایانی کار این دولت است.

زمانی قمی اظهار کرد: طبیعتا حوزه سلامت حوزه‌ای است که توانست در همه کشور طی چند سال به سرعت توجه مردم را به خود جلب کند.

وی تصریح کرد: دولت در همه حوزه‌ها اقداماتی برجسته انجام داده است، در حوزه سیاست خارجی پیچیده‌تـرین پرونده سیاسی تاریخ ایران به نتیجه رسید و برجام توانست بر بسیاری از حوزه‌ها از جمله معیشت مردم و اقتصاد تاثیر مثبت بگذارد. تکمیل این تاثیرگذاری می‌تواند بخش دیگری از مشکلات را حل کند.

وی اظهار کرد: حتی در حوزه سلامت شرایطی که امروز در دسترسی به دارو و تجهیزات و بسیاری امکانات پزشکی وجود دارد کاملا با سال 92 متفاوت است و شاید قابل مقایسه با آن سال نباشد. در استان مرکزی که استانی صنعتی و اقتصادی است و تاثیر آن در اقتصاد ملی بارز و در خور توجه است این مهم بسیار موثر بوده است.

ساخت بیمارستان سینا با صرف هزینه 950 میلیارد ریالی

به گزارش ایسنا، طالبی رئیس بیمارستان تخصصی سینا نیز ضمن ارائه گزارش از روند ساخت این بیمارستان بیان کرد: پروژه ساخت این بیمارستان در سال 89 کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 11 هزار و 450 متر مربع از دولت گرفته و ساخته شده است. بستر راه‌اندازی تمامی بخش‌ها فراهم شده و قسمت مهمی از آن راه‌اندازی شده است.

طالبی گفت: این بیمارستان دارای بخش های سی‌تی اسکن، ام‌آرآی، آنژیوگرافی، انواع جراحی‌ها، رادیوتراپی، اورژانس مجهز و اورژانس شبانه‌روزی کودکان است که تا ماه آینده بهره‌برداری می‌شود. دستگاه سی‌تی اسکن در حال نصب است و دستگاه‌های بزرگتر ظرف 6 تا 7 هفته آینده نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: تمامی خدمات مورد نیاز بیمار در همین بیمارستان انجام می‌شود و حتی برای دریافت خدمات نیازی نیست بیماران به خارج از شهر بروند.  

طالبی تصریح کرد: ماندگاری پزشکان، جلوگیری از سفر غیرضرور و تحمیل هزینه‌های سفر از برخی مزایای این بیمارستان است.

وی افزود: به دلیل تورم در سال‌های 90 تا 92 برآورد هزینه با آنچه که هزینه شد، بسیار متفاوت است. ساخت این بیمارستان تماما حدود 550 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و کمتر از 17 درصد از این هزینه مربوط به تجهیزات آن بوده است . از این رقم 200 میلیارد ریال را بانک ملی تقبل کرد و مابقی از آورده سهامداران بود. بنابراین در مجموع ساخت این مرکز نزدیک به 950 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

در پایان مراسم لوح یادمان بیمارستان سینا به وزیر بهداشت اهدا شد.

براساس این گزارش، وزیر بهداشت در بخش پایانی سفر خود به استان به دیدار آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی رفت. 

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: