کد خبر: ۱۵۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
مطالعه‌ی کوچکی بین استفاده‌ی بیش از حد از تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های همراه، با افزایش احتمال ابتلا به این اختلال، پیوندی یافت.
شفا آنلاین:افرادی که زمان زیادی از وقت خود را صرف کار با تلفن همراه هوشمند <Smart phone>می‌کنند، ممکن است در راه ابتلا به سندرم تونل کارپال باشند. این سندرم یک بیماری دردناک مچ و دست است.

به گزارش شفا آنلاین:مطالعه‌ی کوچکی بین استفاده‌ی بیش از حد از تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های همراه، با افزایش احتمال ابتلا به این اختلال، پیوندی یافت.


اما محققان ثابت نکردند که استفاده‌ی بیش از حد از این دستگاه‌ها باعث ابتلا به سندرم تونل کارپال شود و یکی از جراحان دست گفت که تعداد خیلی کمی از افراد در دنیا به اندازه‌ی افراد مورد مطالعه از تلفن همراه استفاده می‌کنند.


پیتر وایت، مؤلف این مطالعه، گفت که یافته‌ها بیان می‌کنند که «باید در استفاده از دستگاه‌های الکترونیک دستی، جهت به حداقل رساندن احتمال ابتلا به سندرم تونل کارپال، احتیاط کرد.»


تونل کارپال مسیر باریک و سختی از جنس استخوان و لیگامان است که در قاعده‌ی دست قرار دارد. تاندون‌ها با گذر از این تونل امکان خم شدن انگشتان را فراهم می‌کنند. به علاوه «عصب مدین» نیز که از ساعد به کف دست می‌رسد و به انگشتان و کف دست حس می‌دهد، از این تونل عبور می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: