کد خبر: ۱۵۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
اندازه‌گیری کلسترول فقط برای شروع درمان دارویی نیست. چه بسا کسانی که نه سیگاری هستند و نه فشار خون بالایی دارند ولی وقتی متوجه می‌شوند سطح کلسترول خون آنها بالا است با تغییر در رژیم غذایی و افزایش سطح فعالیت‌های بدنی آن را کنترل می‌کنند.
شفا آنلاین: کالج متخصصان قلب و انجمن قلب امریکا به همه افراد بالای 20 سال توصیه می‌کند هر شش سال یکبار سطح کلسترول خون خود را اندازه‌گیری کنند. در همین حال بسیاری از متخصصان قلب عقیده دارند این کار تا سن 35 سالگی برای مردان و 45 سالگی برای زنان ضروری نیست مگر اینکه فرد مشکلات دیگری مانند فشار خون بالا و سابقه خانوادگی بیماری قلبی <Heart disease>داشته یا سیگاری باشد.      


به گزارش شفا آنلاین:حال تعدادی از محققین مطالعه‌ای را روی بیش از 9 هزار نفر در سنین 49-30 انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که در افراد غیرسیگاری که فعلا فشار خون بالا ندارند تعداد بسیار کمی در ده سال آینده دچار حمله قلبی می‌شوند و این بدان معنی است که این افراد حتی در صورتی که کلسترول بالا داشته باشند نیازی به پایین آوردن آن ندارند.

نتایج این مطالعه در شماره ماه می 2017 مجله Annals of Interna- Medicine منتشر شده است.
محققین دیگر می‌گویند اندازه‌گیری کلسترول فقط برای شروع درمان دارویی نیست. چه بسا کسانی که نه سیگاری هستند و نه فشار خون بالایی دارند ولی وقتی متوجه می‌شوند سطح کلسترول خون آنها بالا است با تغییر در رژیم غذایی و افزایش سطح فعالیت‌های بدنی آن را کنترل می‌کنند.
از طرف دیگر نوعی بیماری ژنتیکی وجود دارد که در آن افراد در جوانی سطح بسیار بالای کلسترول دارند. این افراد در سنین جوانی باید تحت درمان دارویی پایین آورنده کلسترول قرار بگیرند. پس بهتر است اندازه‌گیری کلسترول در سنین پایین‌تری انجام شود.سپید


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: