کد خبر: ۱۵۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۶ - 2017July 08
سرکه سیب یک نوشیدنی سالم تقریبا جدید است و گفته می‌شود در درمان برخی مشکلات سلامت، تأثیر بسزایی دارد
شفا آنلاین>تغذیه>سرکه سیب به وسیله تخمیر میوه سیب بدست می آید و این نوشیدنی سالم برای درمان بیماری های مختلف و هم چنین درمان برخی مشکلات پوستی کاربرد دارد.

به گزارش شفا آنلاین،سرکه سیب یک نوشیدنی سالم تقریبا جدید است و گفته می‌شود در درمان برخی مشکلات سلامت، تأثیر بسزایی دارد. سرکه سیب از تخمیر میوه سیب به دست می آید و به دلیل دارا بودن اسید استیک بالا رنگ و طعم آن شبیه این میوه است.
 
مقابله با مشکلات معده با مصرف سرکه سیب:
اگر یک مشکل باکتریایی باعث بروز اسهال می شود سرکه سیب می تواند برای رفع آن موثر باشد چون حاوی خواص آنتی بیوتیکی(Antibiotics) است. به عقیده بسیاری از متخصصان طب سنتی سرکه سیب حاوی پکتین است و به همین دلیل به کاهش اسپاسم روده ها کمک می کند. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در آب یا آب سیب حل کرده و میل کنید تا مشکلات مربوط به معده تان برطرف شود.

سرکه سیب برای رفع سکسکه:
اگر بی وقفه سکسکه می کنید به سراغ سرکه سیب بروید. طعم تیز این سرکه یک روش موثر برای مقابله با سکسکه است. این ماده باعث تحریک عصب های موجود در گلو که عامل اسپاسم ها هستند، شده و آن را برطرف می کند.
 
 بهبود گلودرد با سرکه سیب:
به محض اینکه احساس ناراحتی و سوزش در گلو داشتید به سراغ سرکه سیب بروید. چون اکثر میکروب ها نمی توانند در محیط اسیدی ناشی از مصرف سرکه سیب زنده بمانند. برای این کار کافی است که یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم ترکیب کرده و در طول روز به طور مرتب غرغره کنید.

رفع شوره سر با مالش سرکه سیب:
حالت اسیدیته سرکه سیب باعث تغییر pH پوست سر شده و تکثیر شوره را کاهش می دهد. یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کرده و در یک آبپاش بریزید و به پوست سر اسپری کنید. موهایتان را در یک دستمال یا حوله نرم پیچیده و به مدت 15 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید. سپس موها را با شامپوی همیشگی خود شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
 
با سرکه سیب دندان های خود را سفید کنید:
اگر می خواهید لبخندتان مانند هنرپیشه ها شود و دندان های سفیدی داشته باشید صبح ها دهانتان را با سرکه سیب بشویید. سرکه سیب باعث تمیزی و سفیدی دندان ها شده و باکتری های موجود در دهان و لثه ها را خنثی می کنند. البته در این کار زیاده روی نکنید تا به مینای دندانتان آسیب نرسد.

از بین بردن بوی بد دهان با مصرف سرکه سیب:
اگر با مسواک زدن و استفاده از دهانشویه بوی بد دهانتان برطرف نمی شود سرکه سیب را امتحان کنید. برای این کار یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در آب حل کرده (اگر مشکلی ندارید به طور خالص) و میل کنید. همچنین می توانید با سرکه سیب دهانشویه کنید. این کار باعث خنثی شدن باکتری های ایجادکننده بوی بد دهان می شود.
 
نحوه استفاده از سرکه سیب:
برای افراد دیابتی: اگرچه تحقیقات چندانی درباره‌ی اثرات سرکه‌ سیب جهت درمان دیابت صورت نگرفته است، دکتر سارنا معتقد است که این سرکه می‌تواند میزان حساسیت به انسولین را افزایش داده و به کاهش میزان گلوکز خون کمک کند. برای درمان دیابت(Diabetes)، باید دو بار در روز بعد از وعده‌ی غذایی و معمولا بعد از صبحانه و شام آن را بنوشید. با این حال، دوز مصرفی آن با توجه به میزان حساسیت نسبت به انسولین و میزان گلوکز خون در افراد مختلف، متفاوت است.

برای کاهش وزن: با اینکه این دوز مصرفی در افراد مختلف با هم فرق دارد، بهترین شکل مصرف آن به این صورت است که دو قاشق سرکه سیب را با سه قاشق آب ترکیب کرده و دو بار در روز بعد از غذا بنوشید.

برای ریفلاکس اسید: به منظور درمان بیماری ریفلاکس معده زمانی که شکمتان خالی است، سرکه سیب رقیق شده را به نسبت ترکیب یک قاشق سرکه و پنج قاشق آب مصرف کنید.

توجه داشته باشید که اگر سرکه سیب را به میزان زیاد و بیش از دو بار در روز استفاده کنید می‌تواند به ترش کردن معده، کهیر پوستی و احساس سوزش در معده بیانجامد.
 
کاربرد سرکه سیب برای بهداشت خانه و حیوانات خانگی:
تمیز کردن: نصف پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن مایکروویو، کاشی‌های حمام، ‌سطوح آشپزخانه، شیشه پنجره‌ها و آینه‌ها استفاده کنید. از این ترکیب همچنین می‌توانید به عنوان ضدعفونی‌کننده استفاده کنید

رفع کک از حیوانات خانگی و وسایل خانه:‌ سرکه سیب را که با 50 درصد آب ترکیب کرده وبرای رفع کک، روی پوست حیوان و نیز مبلمان خانه اسپری کنید.دکتر سلام
برچسب ها: دیابت ، سرکه سیب ، کاهش وزن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: